• supergrl

Vem var skurken i Wallander-Mastermind igår? Jag somnade....

Såg första timmen fram till nyheterna..sen sov jag sött i soffan. Vem var skurken??

• Svar på tråden Vem var skurken i Wallander-Mastermind igår? Jag somnade....
  • viseversa

vadå vem var skurken!? Det var mikael Nykvist som var skurken.(brevbäraren)

• Chutzpah

En man som hette Lothar. Men du har inte missat mycket, kan säga.

Som vanligt kladdar Mankell otroligt mycket. Hán gör sina deckare så extremt invecklade att vanligt folk har svårt att hänga med.

Och sedan att skådisarna är helkassa gör inte saken bättre. Mer krystade rolltolkningar får man verkligen leta efter.

• lizagirl

Dåså! ..
    Spelade inte han städare där ett tag också?

♥ FliCkA i MaGeN - 2oo8o4o2 ♥
  • supergrl

Å så det var städaren som han tryckte upp mot väggen..tyckte väl det var nykvist också..

vad var motivet?

• viseversa

han skulle hämnas sin dotters död genom att döda kurts dotter och den andra polisens dotter.Det var dom som hadde satt fast honnom för mord sex år tidigare ocg medans han satt inne hadde hans 13åriga dotter tagit livet av sig för att hon kände sig så ensam och inte kunde svenska språket.

• Chutzpah

Hans dotter begick själmord när han satt inne och han skyllde på polisen. Han vill att deras döttrar skulle också dö.

• viseversa

då tyckte ha att det var polisernas fel och ville att dom skulle lida som han hadde gjort.han skulle hänga deras döttrar framför ögonen på dom.

• supergrl

ah ok. nä då låter det som jag inte missade så mkt!
    tack för recapen så slapp jag fundera.. :)

• TuSSen09

ruskig film
    men BRA

jag älskar wallander och beck - filmerna

• viseversa

jag med!

Bebis09 skrev 2008-03-10 10:14:58 följande:
    ruskig filmmen BRAjag älskar wallander och beck - filmerna
  • Chutzpah

Jo, det är konstigt. Hon mådde inte bra, helt enkelt. Det har inget att göra med Wallanderfilmerna, såklart. Om så var fallet skulla hälften av alla skådisar som spelar i deckarserier begå självmord.

Inte rätt att skylla på filmerna. En rolltolkning är bara en rolltolkning och 99% av alla skådisar låter inte roller påverkar dem på det sättet.

• TuSSen09
    Chutzpah skrev 2008-03-10 10:21:57 följande:
    Jo, det är konstigt. Hon mådde inte bra, helt enkelt. Det har inget att göra med Wallanderfilmerna, såklart. Om så var fallet skulla hälften av alla skådisar som spelar i deckarserier begå självmord.Inte rätt att skylla på filmerna. En rolltolkning är bara en rolltolkning och 99% av alla skådisar låter inte roller påverkar dem på det sättet.
    sant iför sig, men att spela så mycke skit när man mår dåligt?
Svar på tråden Vem var skurken i Wallander-Mastermind igår? Jag somnade....