• Mia W

Mysiga filmer om graviditeter?

Idag då jag av illamåendet stannade hemma kom jag att undra över om det finns några tips på bra babyfilmer? Det är mysigt att kunna se positiva filmer som handlar om hur det är att vara gravid, men de enda filmer vi har är "Nio månader" med Hugh Grant oCh Julianne Moore och "Brudens far 2" med Steve Martin. Jättebra filmer och väldigt mysiga, men är det ingen som vet av fler sådana filmer? Jag har snart nött sönder de två ovanstående!
    Tacksam för tips!

• Svar på tråden Mysiga filmer om graviditeter?
  • PrincessOfIce

Hej! Jag vet en med Jennifer Aniston som heter "Mannen i mitt liv" tror jag... Den är helt underbar Det är väl inte direkt kärnfamiljen som är med i den men i vilken film är det det???
    Den handlar om en socialassistent som blir gravid med sin kille..
    Hon är då roommate med en homosexuell lågstadielärare...

Sen finns det en film i samma stil med Madonna i huvudrollen..
    Men den kommer jag inte alls ihåg vad den heter...

• Kaa

Kom att tänka på Junior med Emma Thompson & Arnold Z... Inte världens bästa film kanske men det ingår bebisar!

Kaa

• Mingus

Jag kollade på bogart.se och gick in på filmsök. Sökte på gravid + alla kategorier och fick en hel lista. "Det näst bästa" heter en film som Madonna spelar i, var det den som SanktHelena menade?

BARBERAREN I SIBIRIEN 1998 Action
    BLEEDER 1999 Action
    DET BLIR ALDRIG SOM MAN TÄNKT SIG 1999 Komedi
    DET NÄST BÄSTA 2000 Drama
    DÄR MITT HJÄRTA FINNS 2000 Komedi
    ETT FRESTANDE FÖRSLAG ja 1998 Drama
    FRIENDS & LOVERS 1999 Komedi
    MANNEN I MITT LIV 1997 Komedi
    MAYBE BABY 2000 Komedi
    SUGAR AND SPICE 2001 Komedi
    THE MOST FERTILE MAIN IN IRELAND 1999 Komedi
    THE WAY OF THE GUN 2000 Action
    THINGS YOU CAN TELL JUST BY LOOKING AT HER 2000 Drama
    TIMMARNA ja 2002 Drama
    TOMTEN ÄR FAR TILL ALLA BARNEN ja 1999 Komedi
    TRAFFIC ja 2000 Action
    WAKING UP IN RENO ja 2002 Komedi

• Mia W

Tack för förslagen! Ska utforska dem närmre!

• Maja Gräddnos

Jag måste bara slå ett slag för den irländska filmen "The Snapper". Den är totalt okonventionell i genren, handlar om en arbetslös ung ensamstående mamma som bor hemma med sin stora bullriga familj. Den är långt ifrån sockersöt, men rolig! :D
    Den hör ihop med filmerna "The Commitments" och "The Van", och kom väl ungefär 1994 tror jag.

• PrincessOfIce

Hej igen!
    Jag kom på en film med Brian Austin Green från Beverly Hills..
    Tyvärr vet jag bara den engelska titeln som är Unwed Father
    Den handlar om en Ung kille vars hela värld plötsligt vänds upp och ner när ett av hans ex lämnar en liten bebis på trappan utanför hans dörr...
    Jag såg den för ett par år sedan och tyckte den var bra..
    Den är en Dramafilm...
    Om det är någon som kommer på vad den heter på Svenska kan ni väl skriva det här.. Skulle jättegärna vilja se den igen.. Den är från 1997 så den är ju inte jättegammal...

• saturnina

"I am Sam" handlar om en speciell typ av man som blir pappa... Jättesöt. Jag håller med Maja Gräddnos om att "The Snapper" är enastående. Jag har sett den säkert 8 gånger. Underbar!!!! Jag såg en film en gång om en ung tjej som blev känd för att hon födde sitt barn på K-Mart, men kommer tyvärr inte ihåg vad den hette ("Where the heart is" på engelska tror jag). Det finns väl någon gammal svensk film från 60-talet som heter "Barnvagnen" också? "Allt om min mamma" som för är helt fantastisk, har ju en graviditet i sig också. Graviditeten i "Den blå lagunen" är väääldigt fin! "I doktor T och kvinnorna" ser man t.o.m. bebisen komma ut! "Ciderhusreglerna" - lite hemskare - handlar om föräldralösa barn och abortfrågor. "Hans och hennes" handlar om att inte kunna få barn. Sen mååååste ni se "Det sjunde tecknet" med Demi Moore. Lip, lip. Nu har ni att bita i tjejer!

• MickisW

"Nio månader" är en komedi med Hugh Grant.........den är rätt kul faktiskt.......:)

• Millimu

Min favvo-film med en graviditet i är den danska filmen "Den enda rätta". Den är väldigt mysig, men kanske inte på det sättet du menar...

• mamaulli

Föräldraskap!

En av de mysigaste/roligaste filmerna jag vet om föräldraskap, kanske inte så mycket om själv graviditeten dock, är Föräldraskap med Steve Martin. Klart sevärd. Jag som har några barn redan och ett på gång, kan identifiera mig med åtminstone vissa frågeställningar i filmen.

Se den!

• IcaM

filmen med brian austin green heter på svenska PAPPA PÅ LIVSTID.
    och e väldigt bra
    mvh Ica

Svar på tråden Mysiga filmer om graviditeter?