• quess

Sol, bad och värme i april?

Hej!

Jag, min sambo och våran dotter på snart 3 år vill ha och behöver semester nu i april.
    Men vart åker man får att få värme?
    Med tanke på dottern så vill vi inte ha allt för lång flygresa (tex thailand) och priset får inte skena iväg allt för mycket heller.

Jag vill ha massor med tips på vart man åker i april för att få värme och bad?

• Svar på tråden Sol, bad och värme i april?
  • Novus

Kanarieöarna, Egypten eller Marocko. Det sa de till mig på Resia när jag frågade

• Birgitta2

Kanarieöarna är solsäkert för det mesta. Det är varmt, sällan under 20 grader och barnvänligt. Det tar ungefär 5 timmar. Men även Spanien och Sydfrankrike har hyfsat varmt i april. Provence i Frankrike är vackert, men kanske inte för barn. Östkusten i Spanien är också fint. Men själv skulle jag välja Kanarieöarna om jag var du.

• quess

Vart i Kanarieröarna?
    Någon som varit där?

Marocko? Det lät lite roligt, är det barnvänligt?

Jag är själv väldigt resvan då jag åkt iväg mycket, men bara under sommartid. Så dessa ställen är helt obekant för mig.

Egypten blir man lätt dålig i magen va?

• Birgitta2
    quess skrev 2008-03-10 10:54:34 följande:
    Vart i Kanarieröarna?Någon som varit där?Marocko? Det lät lite roligt, är det barnvänligt? Jag är själv väldigt resvan då jag åkt iväg mycket, men bara under sommartid. Så dessa ställen är helt obekant för mig.Egypten blir man lätt dålig i magen va?
    Jag har bara varit på Gran canaria när det gäller dom öarna, och trivdes fantastiskt bra. Stränder överallt, tavernor, massor av gångstråk, delfinsafaris (där vi fick se massor av delfiner som hoppade kring båten). Så det är mitt tips.
  • Sexymala
    quess skrev 2008-03-10 10:54:34 följande:
    Vart i Kanarieröarna?Någon som varit där?Marocko? Det lät lite roligt, är det barnvänligt? Jag är själv väldigt resvan då jag åkt iväg mycket, men bara under sommartid. Så dessa ställen är helt obekant för mig.Egypten blir man lätt dålig i magen va?
    Vart? Alla öar ligger samam till. Vill du bara ha garnsäkert och så, så är väl Gran Canaria bäst, men Jag skulel vilja se Teneriffa eller någon annan ö..
  • quess

Birgitta2:
    Vilken årstid var du där? Lät härligt

• Flicka79

Kanarieöarna - Fuerteventura - Costa Calma. Jag var där i feb. det finns många bra hotell som har bra möjligheter för barnfamiljer, nära till havet och bra pool vid hotellet.

• Birgitta2
    quess skrev 2008-03-10 11:02:28 följande:
    Birgitta2:Vilken årstid var du där? Lät härligt
    Jag var där i Januari förra året. Helt fantastiskt väder. Soligt, 20 gr varmt. En enda dag var det lite kyligt. En dag av fjorton. Helt ok. Vi var på södra delen. Och där finns hur mycket som helst att hitta på om man vill. Eller så kan man bara ge sig ut på vattencykel och njuta av sol och hav.
  • Sexymala
    Sexymala skrev 2008-03-10 10:57:29 följande:
    Vart? Alla öar ligger samam till. Vill du bara ha garnsäkert och så, så är väl Gran Canaria bäst, men Jag skulel vilja se Teneriffa eller någon annan ö..
    skriver ju som en kratta. Ursäkta
    Alla öar ligger ju på samma bräddgrad så alla har i stort sett samma väder. Lite skillnad är det. Gran Canara är ju den stora ön. Mest barnvänlig säger ju folk, men det beror på vad man eftersträvar. Jag själv är trött på den ön (har iofs bara vart där en gång) men den "gav" mig inget. Vill nog se Teneriffa..
  • quess

Men åker man till Kanarieöarna så borde man kunna räkna med sol va?

Är det någon viss del man helst ska åka till, tex södra el något sånt? För bästa stränder osv?

• Birgitta2
    quess skrev 2008-03-10 11:31:17 följande:
    Men åker man till Kanarieöarna så borde man kunna räkna med sol va? Är det någon viss del man helst ska åka till, tex södra el något sånt? För bästa stränder osv?
    Eftersom jag bara varit där en gång så har jag i alla fall svårt att svara på det, men jag har fått höra att södra delarna av åtminstone Gran Canaria är säkrare vädermässigt än den norra delen. Vi fick höra att det stormade en hel del i norr när vi var där. Inte märkte vi nåt av det! Men i april är det helt klart bra mycket säkrare väder än i januari då vi var där.

Bästa stränderna finns i söder.
  • Bello

Jag bor pa Gran Canaria.

I april kan det komma regnskurar, men inte sa att det forstor semestern. Hogst 2 timmar per dag, och inte flera dagar i strack.

• sherlock

Har presis varit på Lanzarote (Playa Blanca) , helt unhderbart!

Fina stränder, mysig strand promenad med butiker och restauranger, härlig atmosfär.

Vi njöt av varje sekund och har rekommenderat till alla vi känner.

Vi är vana resenärer, har varit i världens alla hörn och trodde att Kanarieöarna skulle vara lite skjabbiga med gris fester och betong. Tvärtom var det vackert och trevligt. Rekommenderar

Svar på tråden Sol, bad och värme i april?