när kan man lära ett barn hur man SNYTER sig?
När kunde era barn, med ell utan hjälp snyta sig?
När kunde era barn, med ell utan hjälp snyta sig?
Runt 2 år kunde han snyta sig med hjälp
1-1 1/2 år kunde han snyta sig med hjälp.
Runt 1 1/2 år, med hjälp
runt 1,5 år med hjälp.
Jakob fyller 2 nästa månad och vet vad det innebär att snyta sig. Han hatar att vara snorig och kommer oftast och ber om att få snyta sig.
M är 4 och fattar fortfarande inte det där
min dotter är nu 1år och 3v.
SÅ fruktansvärt snorig. Man kanske ska kosta på sig att försöka vara pedagogisk ut i fingerspettsarna så kanske hon fixar det om hon blir förkyld igen....
vi föräldrar har varit snoriga och snytit oss mycket på sistonne och sonen 20 mån började fräsa i pappret han med - KANOOOON tänkte vi... enda tills vi insåg att han drar in snoret istället... jaja, det kommer väl så småning om.
Min har just lärt sig... han har fattat att man måste fräsa (eller FÄSA som han säger då han inte kan säga r)
Lillan är snart 3 och har börjat "snyta sig". Det innebär för henne att fräsa ut med öppen mun så det kommer inte så mycket än.
Jag läste någonstans att det är först i 3-årsåldern som barn "ska" kunna snyta sig, dvs fräsa ut ordentligt. Innan dess kan man inte räkna med att det funkar.
Min tjej fyller snart 3 och hon drar in det istället för att fnysa ut det. Önskar att hon ska lära sig snart
skruttan är två och kan fräsa själv
Sonen på 1½ snyter sig om han vill. Han tar gärna papper själv o fräser.. kommer lite överallt men det kommer ut Han började med det runt 1 års åldern. Han tycker nog att det är roligt...
hehe..
Dottern är 4½ och kan INTE snyta sig! Sonen är 2½ och klarar det galant.
Alice fyller 3 i maj och har kunnat sen i julas, då min pappas fru lärde henne. Hon gjorde nåt mysko fräs-ljud och vips så fattade Alice.... Och jag som försökt vara pedagisk i måååånader
PEDAGOGISK menar jag.
Vår tvååring håller just på att lära sig jälv. Hon har nog sett oss och kommit på att det är kul
För er med barn som inte kan än citerar jag barnkläkaren Lars H Gustavsson i boken Leva med barn
"Om snuvan rinner fritt så låt den rinna! Torka rent under näsan men fräs inte i tid och otid - då ökar bara slemproduktionen"