• FrökenCola

en bok för gästerna på dopet att fylla i

finns det nån sån?

finns ju vissa på internet att få tag i, gästböcker, minnesböcker av olika slag, bok om mig själv m.m.
    nån som vet om det finns någon fin bok där gästerna som är på dopet kan skriva nån liten rad eller så i?

eller nån här som är påhittig, hur kan man göra en fin själv??

tackar för alla tips =)

• Svar på tråden en bok för gästerna på dopet att fylla i
  • Malais

Vi hade dop igår, jättelyckat!!

Vi köpte en svart pärmbok med tjocka svarta blad, det var igentligen en bok att klistra in foton. Sen fick gästerna skriva med silver eller guldpenna!

Blev riktigt bra

• FrökenCola
    Malais skrev 2008-03-10 12:56:54 följande:
    Vi hade dop igår, jättelyckat!!Vi köpte en svart pärmbok med tjocka svarta blad, det var igentligen en bok att klistra in foton. Sen fick gästerna skriva med silver eller guldpenna! Blev riktigt bra
    okej tack för ditt tips... kanske vore nåt =)
    var det många som skrev då?
    får för mig att det är många som tänker att dom inte har något att skriva.. men vore ett kul minne tycker jag =)
  • barbamama 83

Vi hade en "gästbok" på dotterns dop. En med tjocka svarta blad. På pärmen skrev jag "Dagar o vänner att minnas" o så dotterns förnamn. Bad alla gäster skriva nåt i den. Några skrev bara sitt namn. Många skrev en dikt eller vers, något råd inför framtiden eller bara lycka till i livet...
    Senare klistrade jag in några foton från dopet.
    Tänkte att man tar fram denhär boken vid hennes födelsedagar o andra viktiga dagar... Kul att ha sen då hon är vuxen... :)

• Linnpinn

Vi hade namngivning för vår son och då hade jag köpt en ringbunden bok som eg. är ett album där jag på det första uppslaget hade klistrat in en bild på sonen och beskrivit alla hans namn och vad de betyder. Sen bad vi alla gäster att skriva något till sonen i boken. På de sidor som blev över har jag klistrat in foton tagna under dagen. Tror att det kommer att vara ett jättefint minnen till sonen med både hälsningar från familjen och bilder från dagen

• MallaMojs
    Malais skrev 2008-03-10 12:56:54 följande:
    Vi hade dop igår, jättelyckat!!Vi köpte en svart pärmbok med tjocka svarta blad, det var igentligen en bok att klistra in foton. Sen fick gästerna skriva med silver eller guldpenna! Blev riktigt bra
    Vi gjorde precis likadant, och satte post-it-lappar på sidor där vi ska klistra in foton. Nästan alla skrev, men de flesta bara typ "Lycka till" - men den blev fin. Sen blev bilderna från dopet SKIT, men ändå
    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Smulan1979

Jag var på en namngivningsceremoni i helgen och de hade en sån där bok som man hade när man var liten "mina kompisar" som gästerna fick fylla. Det var ju lite snitsigt - inte snyggt, men ändå lite roligt. Man får ju veta vad alla har för favvofilmer, blommor, bok t ex

• VåraHjärtan

Jag köpte ett litet spirall block som man kunde stoppa i ett foto på framsidan.. Minns inte vart jag köpte den.. Men där är iallafall foto på sonen och den skickades också runt på hans dop. och nu när han blev 1 år skickades den runt igen! :) Det är kul att sitta och läsa i den ibland =).

• FrökenCola

åh tack för alla tips =)
    ska göra en fin bok själv... roligt att kunna plocka fram sen på födelesedagar m.m oxå =)

Svar på tråden en bok för gästerna på dopet att fylla i