• numberone

Ellos sofföverdrag...

Hej!

Är det någon som har erfarenhet av Ellos överdrag till 3-sits soffor? Sitter och är väldigt sugen på att köpa men hur är kvalité och hur stora är de egentligen, det skiljer ju massor på olika soffor i storlek även om de är 3-sits....

//A

• Svar på tråden Ellos sofföverdrag...
  • Danny o Linda

Jag har oxå beställt dessa, hoppas på att de är bra.

• Svallin

Jag hade tidigare samma fråga men fick inget svar så jag puffar. Frågar än en gång om de passar till IKEAS Ektorpsoffor. Vilka soffor har ni?

Enda anledningen varför jag vill ha ett enkelt överdrag är att vi har både hundar och katter vilket betyder att man annars måste på och av med alla "kläder" på soffan istället för att bara dra av ett överdrag och slänga i maskinen. Sen är de ju snygga med!

• Pynta

Det här var en lämplig tråd, jag undrar nämligen också.

• vattuman72

Köpte överdrag från Ellos. Mätte noga, men ändå så är det väl lite si och så med passformen... Vi har en "buttig" trea med stora armstöd, kanske är det därför som det inte är helt 100. Hoppas att ni lyckas bättre!

• numberone

Vi har en tomelilla från ikea.....

vattuman72 skrev 2008-03-10 14:07:32 följande:
    Köpte överdrag från Ellos. Mätte noga, men ändå så är det väl lite si och så med passformen... Vi har en "buttig" trea med stora armstöd, kanske är det därför som det inte är helt 100. Hoppas att ni lyckas bättre!
    Står ju lite lustigt på hemsidan då det bara står att sittdelen inte får vara längre än 170 cm. men hur är det med höjd?
  • Green Apple

puffar för denna tråd då jag undrar samma sak.
    Har IKEAS Ektorp 3-sits samt att jag funderar på att köpa ett överdrag till min fåtölj oxå, av okänd art...

• Freiya
    numberone skrev 2008-03-10 19:01:55 följande:
    Vi har en tomelilla från ikea.....

det har vi med. en tvåa och en trea. överdragen passar jättebra!
    de går ju att tvätta i maskin med, ser likadana ut som när de var nya.
    det enda dumma är att det evrkar vara ganska dålig kvalitet.. sömmarna sprack ganska snabbt på ett apr ställen och hälften av banden man knyter med har redan lossnat. har haft dem i ett halvår typ. men de är ju ganska billiga om man jämför med att köpa nya överdrag på gemz.se tex..!
    Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Freiya

jag lade in före- och efterbild, det blev en jäkla skillnad! tog bort dom stora jobbiga kuddarna som hör till tomelilla också. dom ramlade ändå bara omkring och var ivägen :P

före:
    sofforna före
    efter:
    sofforna efter

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Green Apple

Är det någon som har överdragen utan knytband?

• h81

*måste nog kika in på ellos... har frågat i en tråd här om att färga sofföverdrag... har oxå tomelilla, som vi haaatar*

• Green Apple

~tessanior: jo, de har mycket fint på den sidan, men för mig är det en pengafråga och överdragen från ellos är mycket billiga...

• Svallin
    tessanior skrev 2008-04-03 04:39:32 följande:
    Ska ni ha överdrag till era IKEA soffor så ska ni gå in på www.bemz.se
    Sen är det mer praktist med överdrag om man har djur. Jag lovar..
Svar på tråden Ellos sofföverdrag...