• newatthis

Hur får jag bort klisterrester från fönstren?

Hej!

Som rubriken lydet. Med klisterrester menar jag alltså de märken som blir klar efter att man tagit bort lappar (som tillverkaren klistrat dit) från nya fönster.

Det hjälper ju inte med att gnugga med en trasa direkt, vad gör man?

• Svar på tråden Hur får jag bort klisterrester från fönstren?
  • yava

Nagellacksremover/aceton på bomullstuss! Tvätta fönstret med fönsterputs efter.

Anton 2000 , Elias 2004 , Lukas 12/12 2007
  • Sencha

Prova att vända dig till tillverkaren. De bör ju veta vad det är för klister och därmed vad som kan få bort det.
    (Varför klistrar de dit lappar? Vi hade inget sådant på våra nya fönster - fast de var å andra sidan specialbeställda.)

Son född 2004; BF 11 juli
  • tatoo rosen

testa t-röd eller bensin!

• Söta Nasse

bauhaus säljer en burk med klistermärkesborttagare och den fungerar super då typ alla ytor, tom på tyg

♥Lucas ska bli storebror till Oskar (BF 4/7)♥
  • Marvinna

Ett vanligt suddgummi kan fungera oxå.

• 3llian

Jag hade lämnat kvar maskeringstejpen för länge på mina fönster och fick en massa klisterrester. Försökte med det mesta, till slut fick jag tips om lim- och klotterborttagningsmedel, fungerade suveränt. Köpte det i en vanlig hobbyaffär.

• TheMilky

Lacknafta, aceton, bensin, brännvin...

• Soffiloppi

min sambo säger att man kan få bort klistermärken och dylikt genom att blöta fönstret med vatten och diskmedel och sen ta en skrapa med rakblad och skrapa bort det. Lycka till

• julafton

Jag tog skrapan som följde med spisglashällen men det går nog lika bra med ett rakblad. Och sen tvättade jag det som vanligt.

• FamFredriksson

Limborttagningsmedel, finns bla i färgbutiker, och rakblad! Har precis haft det till att få bort rester efter maskeringstejp! Kanonbra!

• newatthis

Tack för alla tips, nagellacksborttagning (utan aciton) funkade utmärkt

Svar på tråden Hur får jag bort klisterrester från fönstren?