• trollholmen

prosciutto?

Hej,

Kan man äta prosciutto som är upphettad? Åt gratinerad pasta med prosciutto i...har jag gjort ngt alldeles galet??*panik*
    Jättetacksam för svar.

Mvh Kattis

• Svar på tråden prosciutto?
  • yava

Pratar du om typ färdig tortellini med fyllning så är det absolut ingen fara! Jag tror inte att det är nån fara om det är färsk heller som lagts i en gratäng, den är ju upphettad.
    Sen kan man ju säga så oxå att hade det varit dan eller dagarna innan du fått reda på att du va gravid (som jag misstänker att du är) så hade du inte reflekterat över det. Många både festar, röker och äter allt man inte ska göra under en graviditet dagarna innan dom får reda på att dom är gravida och ingen får panik över sånt utan all oro kommer samtidigt som plusset. Så jag tycker att du kan ta det lugnt och inte få panik!
    Jag åt parma ett par gånger under graviditeten och det gick utmärkt!

Anton 2000 , Elias 2004 , Lukas 12/12 2007
  • trollholmen

Tack för snabbt svar!
    Nu skäms jag lite, men jag är faktiskt ganska långt gången..v.28, men jag har lusläst allt och de stod att upphettad var ok, men jag ville bara kolla med nån mer om jag missat ngt. Det var ingen stor mängd. Fick bara panik när jag började tänka att tänk om jag läst fel lr och de kommit ngt nytt om det osv...Har undvikit allt kallskuret under hela tiden.
    Jätteglad för ditt svar och råd ;)

• yava
    trollholmen skrev 2008-03-10 13:44:01 följande:
    Tack för snabbt svar!Nu skäms jag lite, men jag är faktiskt ganska långt gången..v.28, men jag har lusläst allt och de stod att upphettad var ok, men jag ville bara kolla med nån mer om jag missat ngt. Det var ingen stor mängd. Fick bara panik när jag började tänka att tänk om jag läst fel lr och de kommit ngt nytt om det osv...Har undvikit allt kallskuret under hela tiden.Jätteglad för ditt svar och råd ;)

Inte ska du skämmas! Ät det du tycker känns bra och njut av graviditeten.
    Läs den här så har du inte så dåligt samvete sen!

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m30397725.html

• trollholmen

Nu gjorde du mig glad! Tack ;)
    Ha en fin dag!

• yava
    detsamma!
Svar på tråden prosciutto?