• jenni82

Nitar på engelska

ja... vad är översättningen för det? :-s

• Svar på tråden Nitar på engelska
  • Trinity78

Jag hade sagt rivet istället

To fail is to successfully learn what doesn't work
  • sherlock

Trinity78

"rivet"

Det har jag aldrig hört, är det Amerikansk engelska?

(bor i England så kan "bara" den engelskan)

• Trinity78

Enligt AskOxford så är det brittisk engelska:

rivet
    /rivvit/

• noun a short metal pin or bolt for holding together two metal plates, its headless end being beaten out or pressed down when in place.

• verb (riveted, riveting) 1 join or fasten with a rivet or rivets. 2 (usu. be riveted) completely engross. 3 (usu. be riveted) direct (one’s eyes or attention) intently.

Cambridge Dictionaries Online har också med rivet men inte stud: http://dictionary.cambridge.org

To fail is to successfully learn what doesn't work
  • sherlock

Jag tror dom menar sådana som man nitar ihop tex metall med.

TS menade väl på kläder?

Från AskOxford:

Stud
    noun 1 a large-headed piece of metal that pierces and projects from a surface, especially for decoration. 2 a small projection fixed to the base of a shoe or boot to provide better grip. 3 a small piece of jewellery which is pushed through a pierced ear or nostril. 4 a fastener consisting of two buttons joined with a bar, used to fasten a shirt front or to fasten a collar to a shirt.

• Ruby
    sherlock skrev 2008-03-10 15:03:26 följande:
    Trinity78"rivet"Det har jag aldrig hört, är det Amerikansk engelska? (bor i England så kan "bara" den engelskan)
    En gång för läääänge sedan fanns det en reklam för jeansmärket Wrangler och där användes rivets. I England alltså. Menar alltså att det visst finns i UK.
Svar på tråden Nitar på engelska