• Anonym (usch då)

Stayfriends

Jag vet inte riktigt var jag ska lägga denna tråden, så det får bli här då jag vill vara anonym.

Jag har varit inne på en sida på nätet som heter Stayfriends. Dom ordnar klassträffar och sånt dära..
    Man kan alltså träffa massa gamla klasskompisar och även folk som gick ur andra skolor osv..

Nu är det så att man kan söka på namn, och så kommer man till den personens sida. Men man ser bara namnet, och vilka skolor man gått i och när man har gått i dom (årtal)
    En kille (eller man kanske jag ska säga) Har varit inne på min sida och tittat har jag sett. Jag känner inte honom..
    Han bor 50 mil ifrån mej men har anknytning till min hemstad. Han är 45 år, och jag är 25..
    Man kan inte skriva meddelanden till varandra om man inte betalar på sidan.. Vilken ingen av oss gör..

Nu är det så, att idag så ringde denna mannen till mej!!
    På min mobil! Han hade tagit reda på mitt nummer!
    Och undrade ifall vi kände varandra!
    Eller ifall han kanske kände till mina föräldrar?!!
    Jag blev helt paff! Han var mycket trevlig, och jag fann mej liksom inte att vara otrevlig eller att be honom att inte ringa mej igen.. Fast det hoppas jag verkligen INTE att han gör!!!

Vet inte vad jag ville säga med detta egentligen..
    Men är det någon mer som varit med om samma sak???
    Är det inte lite kreepy??
    Jag menar? vad ville han egentligen???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 10:36
    Han har inte ringt igen! Som tur är..
    Och sambon blev inte sur när jag berättade, som jag trodde att han skulle bli.
    Finns det någon här inne som har varit med om samma sak??

• Svar på tråden Stayfriends
  • Severus

Skulle inte uppskatta att någon som sett mitt namn på nätet snokar upp mitt mobilnummer och ringer upp...
    Olustigt!!

• hannelelle

verkligen konstigt! och obehagligt!
    men vad ville han? ha kontakt med dig eller dina föräldrar?

• Anonym (usch då)

Svar till bägge ovan.

Ja! det känns väldigt olustigt!
    Jag vet ärligt talat inte vad han ville..
    Om han ville ha fortsatt kontakt eller nått?? Han sa inget..
    Men han undrade vart jag jobbade.. Iuuhh! :/

• Severus
    Anonym (usch då) skrev 2008-03-10 15:26:07 följande:
    Svar till bägge ovan.Ja! det känns väldigt olustigt!Jag vet ärligt talat inte vad han ville..Om han ville ha fortsatt kontakt eller nått?? Han sa inget..Men han undrade vart jag jobbade.. Iuuhh! :/
    Du sa det inte va?
    Inte kul om han står utanför jobbet en dag....
  • Anonym (usch då)

Nej det gjorde jag inte.. Som tur var.
    Jag blev ju så himla paff som sagt när han ringde så jag visste varken ut eller in..

Vet inte om jag ska säga något till sambon... Usch..
    Han kommer att säkert att bli svartsjuk och tro att JAG har gjort något för att denna mannen ska kontakta mej :(

• Severus
    Anonym (usch då) skrev 2008-03-10 15:31:57 följande:
    Nej det gjorde jag inte.. Som tur var.Jag blev ju så himla paff som sagt när han ringde så jag visste varken ut eller in..Vet inte om jag ska säga något till sambon... Usch..Han kommer att säkert att bli svartsjuk och tro att JAG har gjort något för att denna mannen ska kontakta mej :(
    Eller tvärtom.
    Du berättar att nån sjuk jävel ring och snokat.
    Så vet han om det händer igen, och då ser det inte ut som du döljer nåt.
  • Severus
    Anonym skrev 2008-03-10 15:34:02 följande:
    Det är lätt att hitta personer. En annan lurig sida är www.birthday.se
    Ja den gör det busenkelt.
    Man kan t om bara söka på en adress.
  • Anonym (usch då)
    Severus skrev 2008-03-10 15:33:32 följande:
    Eller tvärtom.Du berättar att nån sjuk jävel ring och snokat.Så vet han om det händer igen, och då ser det inte ut som du döljer nåt.
    Jo jag vet.. Jag måste ju berätta det..
    Men jag vet att han kommer att bli tjurig varje gång jag sätter mig vid datorn efter detta *suck*
    Bara för att han kommer att tro att jag "raggar" på nätet.
    Men det gör jag inte!!
    Jag är bara här, och facebook..
    Och på stayfriends då.. Fast det var över ett halvår jag var där senast..
    Så han måste ju ha funderat en del på mej då känns det som. USCH! (alltså mannen som ringde)
  • Anonym
    Severus skrev 2008-03-10 15:35:29 följande:
    Ja den gör det busenkelt.Man kan t om bara söka på en adress.
    Jag har till och med hittat en som inte finns på eniro via den hemsidan! Men jag visste fullständigt namn och stad, samt på ett ungefär var personen bodde. Nu vet jag mer exakt samt födelsedag också!
  • Anonym (usch då)
    Anonym skrev 2008-03-10 15:45:08 följande:
    Jag har till och med hittat en som inte finns på eniro via den hemsidan! Men jag visste fullständigt namn och stad, samt på ett ungefär var personen bodde. Nu vet jag mer exakt samt födelsedag också!
    Får jag fråga varför du sökte efter dennas telefonnummer då?
  • Anonym

Anonym (usch då) skrev 2008-03-10 15:59:51 följande:

Får jag fråga varför du sökte efter dennas telefonnummer då?
    Jag sökte inte efter telefonnummer, var bara extramt nyfiken om personen fanns där eftersom personen inte fanns på eniro.
    Man måste vara medlem för att se adressen iaf, vet inte om de skriver ut telefonnummer där men eftersom jag inte är medlem så kunde jag inte se det. MEn däremot hade de prickat ut på kartan var personen bodde så det var i detta fall mer eller mindre korrekt då jag hade en hum.

Men ren nyfikenhet
  • Anonym (usch då)
    Anonym skrev 2008-03-10 16:04:50 följande:
    Anonym (usch då) skrev 2008-03-10 15:59:51 följande:
    Jag sökte inte efter telefonnummer, var bara extramt nyfiken om personen fanns där eftersom personen inte fanns på eniro.Man måste vara medlem för att se adressen iaf, vet inte om de skriver ut telefonnummer där men eftersom jag inte är medlem så kunde jag inte se det. MEn däremot hade de prickat ut på kartan var personen bodde så det var i detta fall mer eller mindre korrekt då jag hade en hum. Men ren nyfikenhet
    Så du ska inte ringa nu då? :)
  • Anonym

Anonym (usch då) skrev 2008-03-10 16:11:34 följande:

Så du ska inte ringa nu då? :)
    Ringa till personen?
  • Anonym (usch då)
    Anonym skrev 2008-03-10 16:15:21 följande:
    Anonym (usch då) skrev 2008-03-10 16:11:34 följande:
    Ringa till personen?
    Ja? :)
    Haha!
  • Anonym

Anonym (usch då) skrev 2008-03-10 16:20:33 följande:

Ja? :)Haha!
    Haha, har inte telfonnummret så det går inte
    Jag skulle inte gjort det om jag hade det.
    Var bara nyfiken.
  • Anonym (usch då)

Ingen som har varit med om samma sak??
    Och hur gick det isf??

• Anonym

Anonym (usch då) skrev 2008-03-11 10:37:17 följande:

Ingen som har varit med om samma sak??Och hur gick det isf??
    Inte riktigt samma sak har jag varit med om men jag har däremot varit med om att en man ringde (från något arkiv) och frågade efter min pappa (och hans telefonnummer). Det var min pappas biologiska mamma som letade efter honom. Hade inte den blekaste aning om att han var adopterad, eller så hade jag helt förträngt det. Det var ett lustigt samtal och snacka om att man hade tankar i huvudet efteråt.
Svar på tråden Stayfriends