Någon som vet hur lång tid det tar med bil mellan stockholm och norrtälje?
Ja, som rubriken lyder!
Ja, som rubriken lyder!
åker du inte i rusningstrafik och just sträckan stockholm till nortällje tar det ca 40min.
åker du andra hållet tar det lite längre tid då infarterna till stockholm är lite problematiska...
ska du däremot åka i rusningstrafik kan det ta upp till 3timmar om du har otur.
men räkna en timma så ska det så gott som alltid gå bra.
Någon mer som har erfarenhet av att bilpendla mellan sth och norrtälje på daglig basis?
har ingen aning, kör aldrig där. men ville tipsa om att eniro.se har vägkartor där man kan rita in start och slutmål. då får man en vägbeskrivning där även tid ingår och då vet du hur lång tid själva stäckan tar. men rusningstrafik och sånt kan jag inte hjälpa dig med...
Toppen, tack för det tipset!
Hej, ja jag bor ute på landet nära Norrtälje så jag åker in till Stockholm varje dag med min pappa. (går i skola där). Det brukar ta ungefär 1 timme beroende på hur snabbt man kör osv. Om man bara åker innan köerna (börjar mellan kl7 och 8) och räknar med 1 timma i bilen så är det lugnt. Annars hamnar man i köer eftersom att alla som bor i Täby etc ska in o jobba då. Men om man bara ska åka typ mitt på dagen när det inte är ngn trafik så tar det högst 1 timma.
--Ingrid
Måste du bilpendla? Det går pendlingsbussar (dubbeldäckare!) mellan Tekniska högskolan och N-tälje. Ofta, ofta i rusning. Dom är "säkrare" i rusning