• Anonym (Pricken)

Röda utslag efter rakning... gyn imorgon :-(

Rakade bikinilinjen igår och idag har jag fått massa röda prickar. Det kliar och är irriterat Det värsta är att jag ska till gyn imorgon... det är inte så roligt att ligga där och se ut som en prickigkorv... Är det nån som har tips på hur man kan lindra detta snabbt?! Tacksam för svar!

• Svar på tråden Röda utslag efter rakning... gyn imorgon :-(
  • Anonym

tror nog din gyn har sett sånt förr..

Anonym (Pricken) skrev 2008-03-10 17:11:49 följande:

Rakade bikinilinjen igår och idag har jag fått massa röda prickar. Det kliar och är irriterat Det värsta är att jag ska till gyn imorgon... det är inte så roligt att ligga där och se ut som en prickigkorv... Är det nån som har tips på hur man kan lindra detta snabbt?! Tacksam för svar!
  • Anonym (been there)

Idominsalva brukar fungera!

• drömhus

Jag skulle tvätta noga och sedan stryka på aloe vera gel som jag har. Alternativt en bra hudkräm för att lindra svedan.

• emmaåtobias

Det kommer säkert att ha lagt sig någorlunda tills imorn...

• MeNoLike

potaismjöl tror jag att jag hört, eller är ja ute å cyklar då?

Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • Anonym

Ställ dig i duschen och spruta varmtvatten på det länge ;P

• Anonym (Pricken)

Tack för era tips! Jag har smörjt med olivolja nu... väldigt kladdigt men det kanske funkar?! Har varken idominsalva eller potatismjöl hemma, kanske får ta en tur till apoteket.
    Ska testa varmvatten oxå...

• Anonym

om det är som finnar skulle jag klämma så mycket som möjligt, tvätta noga, ev någon salva som föreslås och sen skulle jag sova utan trosor och försöka fläka ut mig på natten så det luftas mycket.

• Anonym (Pricken)

Nej, det är inte som finnar... bara röda kliande prickar

• FoxyLady

Kräm man använder mot blöjutslag har funkat bra för mig

• Anonym

Jag brukade alltid få röda prickar i bikinilinjen, tills jag provade ett tips som min kompis gav mig. Rolla med deo efter rakning! Bara bikinilinjen då - inte i själva underlivet förstås! Låter konstigt kanske, men det fungerar klockrent Prova med det! Det fixar ju inte biffen helt till imo, men det blir nog lite bättre iaf. Att ha på olja och sånt verkar ju konstigt tycker jag. Om du vill ha snabba resultat måste du nog torka ut det med sprit eller deo eller nåt...

• Anonym

Fick tips på ett sexparty att använda deras rengöringsgele för intimleksaker efter rakning. Jag har provat men det funkade inte för mig men kanske för andra! Ett alternativ att prova.

• Anonym (Pricken)

Ja, kanske bättre att torka ut än olja in...

• Anonym (Pricken)

Intressant med deo... måste jag testa nästa gång jag rakar mig. Ska testa sen oxå när jag duschat med varmvatten en stund

• Anonym

Anonym (Pricken) skrev 2008-03-10 17:39:08 följande:

Ja, kanske bättre att torka ut än olja in...
    Vill man ha något som torkar ut är ju potatismjöl bra i störta allmänhet!
  • Björnmossa

Det blir så för att det kommer in smuts i såren som blir, badda med något desinficerande efteråt så slipper du utslagen.

Alsolsprit, rakvatten, sårsprit, deo med alkohol eller vad som helst.

• Anonym

läkarna på gynmottagningarna ser sånt praktiskt taget varje dag, så oroa dig inte för de:)

• Anonym (Pricken)

Nu har jag duschat varmt en liten stund... håller på att laga mat samtidigt så jag kunde inte stå så länge... Det enda jag kunde hitta i spritväg här hemma var en flaska jägermeister i kylen, hehe. Jag tog och baddade lite med det Får se om det lindrar lite iallafall.

• Anonym

Haha, killen kanske skulle gilla detta

• Anonym (Pricken)

Ja, får se vad han säger sen när han kommer hem, haha! Tänkte ju inte på att det är socker i jäger... blev lite klibbigt....

Svar på tråden Röda utslag efter rakning... gyn imorgon :-(