Vad gås igenom på föräldrautbildningen?
Tycker ni att det har varit givande att gå föräldrakursen? Får man mycket praktisk info om förlossning, amning etc. Eller handlar det mest om att diskutera förväntningar och sånt med andra?
Tycker ni att det har varit givande att gå föräldrakursen? Får man mycket praktisk info om förlossning, amning etc. Eller handlar det mest om att diskutera förväntningar och sånt med andra?
jag va aldrig på någon föräldrarkurs...tog det som det kom o bra gick det...
hos oss var det mycket om förlossningen fick bla gå dit och titta. vi hade även 2 st från amningshjälpen som berätta lite om vad de gjorde.
fast, känns ändå som den hade kvittat träffade ju andra som oxå var gravida men bara 1 som vi umgås med.
Förlossning med allt vad det innebär....amning, avslappning, sex you name it...
Sen kom en psykolog och prata om relationen efter barn och så vilket var kalas bra! Jag är grymt nöjd att jag gick och då är det ändå mitt andra barn...detta var i Eskilstuna!
Jag har vart på föräldrautbildning två ggr nu, första gången diskuterade vi förväntnmingar och hur man ska hålla förhållandet vid liv osv. andra gången var vi på studiebesök hos familjerådgivningen. På torsdag är tredej gången jag ska gå och då ska vi prata om förlossning och smärtlindring. Jag tycker att det är skitkul och görintressant. Kul att träffa andra som också ska bli föräldrar!
Tack för era svar! Hm, ja, det låter ju rätt bra ändå. Har varit tveksam till om det är värt att gå eller inte.