• rosendal

Någon som har Urban Jungle barnvagn?

Är det någon som har någon av varianterna av Urban Jungle och vad tycker ni i sånt fall om den?

• Svar på tråden Någon som har Urban Jungle barnvagn?
  • Stargirl

Det finns bara en variant som heter Urban Junlge. Det är alltså namnet på modellen inte märket som heter Mountain Bugg (föredetta One tree hill)
    Vi har haft men inte gillat pga att sittdelen går bara att ha framåt = värdelöst att vända sin lilla bebis redan vid 5 månader utan att kunna ha ögonkontakt. Jag skulle inre göra om misstaget att köpa en icke vändbar första vagn.
    Sittdelen lutar alltid bakåt litegrann = mina barn har inte gillat sittläget.
    Sufletten är så liten och oskyddande som ett litet soltak. Vi upplevde vagnen som väldigt ostabil (men många som har den upplever inte detta)

Nu är hon 1 år vår lilla gumma
  • Diana och Thea

Vi har haft en UJ och tyckte inte att det var en bra vagn. Mest pga att sittdelen ej går att vänd. Dvs du har ditt lilla barn framvänd från det att de börjar att sitta. Thea som var en ganska rund bebis växte ur liggdelen redan vid 4 mån ålder. Helt otänkbart att vända henne framåt
    Sen så tyckte vi att vagnen lätt tippade åt sidan om det blåste eller att vägen lutade. Vi köpte sedan en Bugaboo Cameleon som vi älskar och önskar att vi köpt den från början.

Lycka till!

• Hanni

Syrran har haft den till sina två små och har varit helnöjd! Jag har beställt en likadan. Är oslagbar att ha när man både går i stan och terräng. Att sitt delen inte är vändbar har inte varit problem med hennes kottar. Snarare föräldrarna som tycker det är jobbigt än barnen... Mer plus är att du fäller ihop den i ett enda steg, inte behöver vika och dra och greja för att få in den i bilen. Den är lätt om man behöver lyfta den ett par trappsteg. HAr aldrig kännt att den varit ostabil.

• maximilian

Vi har en och har varit supernöjda med vagnen sedan vi köpte den. Den är lättkörd och fungerar fantastiskt bra i såväl skogsterräng som i stan. Enkel att bara köra runt med en hand om så krävs den navigerar sig enkelt fram i folkmassor och i trängre utrymmen. Självklart måste man balansera upp den när man kör av en trottoarkant eller liknande, men jag har aldrig varit rädd för att den ska tippa åt sidan och har aldrig varit med om att den nästan tippar om det blåser mycket, Tvärtom tycker jag att den är stabil. Jag var rätt skeptiskt till den i början eftersom alla skrev om det där med att vända bebisen ifrån sig vid 6 månaders ålder. Vi vände vår son vid den tidpunkten och kände inte att det var konstigt på något sätt. Han började vid den tiden bli mycket aktiv och ville gärna se världen. Det jag gillar med den är sittläget som går att justera och den går att fälla rätt långt bak när det är dags att sova och jag upplever att barnet får en mysig liten vrå att gosa in sig i. En nackdel kan vara om du har en stor bebis för liggdelen är sannerligen inte den största men samtidigt ska ju barn ha det lite trångt och gosigt eftersom de känner igen det från tiden i magen. Jag gillar också vagnen eftersom den är enkel att springa eller motionera med. Men som sagt till syvende och sist är smaken delad och det är du som måste göra valet.

Lycka till!!!

• Olivia och Max

Jag har ingen personlig erfarenhet av just Urban Jungle men vi har en Phil&teds som även den är en framvänd 3 hjuling. Jag fullkomligt HATAR att ha Olivia ifrån mig och hon är redan 1,5 år. Jag tycker att det är mysigt att kunna prata, sjunga eller bara kunna se när hon sover. Sen så är 3 hjulingar överlag väldigt öppna. Så bara det blåser så måste jag sätta på regnskyddet för att skydda.

Nu har vi P&T´n pga att den går att ha som en syskonvagn men är inte nöjd med att inte kunna se barnen.

Vi har en Bugaboo Cameleon (den är bara 2 veckor gammal) som vi är så nöjda med och skulle rekomendera den ist för en Urban Jungle. UJ´n kan man ju köpa senare om man verkligen vill ha den typen av vagn. När man vet att man inte vill kunna se barnet då man är ute och promenerar. Det vet man ju inte innan bebin är född iaf och trist om man köpt en vagn som saknar en väldigt viktigt funktion. Alltså att kunna vända på sittdelen. Även BVC rekomenderar att inte vända barnen framåt före 1,5 års ålder.

• Hanni

bara att bugaboon har inte lufthjul.. inte kul!

• Sofia8

Kanske OT men tänk på att den inte har en vändbar sittdel. Min syster sålde sin då hennes son var 6 mån pga att hon ville se honom. Så det skulle göra att jag valde ngn annan vagn iaf.

• Tigerwoman

Vi har både haft enkel-modell och dubbelmodell och ÄLSKAR den. Skulle aldrig i livet byta ut den!

• Sofia8
    Hanni skrev 2008-03-10 18:39:28 följande:
    bara att bugaboon har inte lufthjul.. inte kul!
    Men den har skumfyllda däck (numer förut var de luft) de är som perfekt punpade luftdäck med samma komfort (alltså inte hårda) men ingen risk för punktering som är trist som sjutton. Vi har en Bugaboo Cameleon som vi älskar!
    Jag skulle vilja ha de nya däcken men har de gamla med luft då vår vagn redan är 1 år.
  • MyDream

Jag ÄLSKADE min UJ singel, har precis sålt den för nu blir det en UJ duo när lillasyster kommer!

Svar på tråden Någon som har Urban Jungle barnvagn?