Vad tycker ni om detta? Personligt brev till skola.
Undrar om någon skulle vilja tycka till om mitt personliga brev. Skall söka till en utbildning som affärssäljare och man skall berätta om sig själv o motivera varför man vill gå just den utbildningen.
Vad tycker ni om detta?
Hej!
Jag heter *** är ** år och bor här i ***jag bor ensam och trivs väldigt bra med det. Jag gick ut mediaprogramet med inriktning textkomunikation år 2006. Efter det har jag åkt dit vinden fört mig och testat på olika jobb och haft olika tankegångar kring vad jag vill jobba med. Jag har bland annan arbetat för bohusläningen, där jag skrivit på frilans. Jag har jobbat säsong på Liseberg, som vaktmästare i city och nu senast som vårdbiträde inom kommunen.
Jag har alltid vetat vilken sektor jag vill arbeta inom och att jag vill göra karriär. Jag kommer arbeta målmedvetet och ambitiöst för att nå dit. Men då kan man ju fråga sig varför jag inte redan börjat studera? Jag har inte känt mig redo. Jag har velat skaffa blandad och bred arbetslivserfarenhet samt att jag har velat vara säker på att när jag väl börjar studera skall jag vara hundra procent motiverad och hängiven. Det är helt enkelt först nu jag vet att jag är redo att studera och känner mig verkligen driven att komma igång. Jag som person är en typisk stenbock, ambitiöst och organiserad och envis till tusen. Umgås mycket och gärna med min familj och vänner och älskar att laga mat och skriva skönlitterärt.
Anledningen till att jag söker till just ert lärosäte är att jag vill gå en KY utbildning och då gärna en som ligger nära hemma. Älskar *som stad och känner att en KY utbildning är det som skulle ge mig mest och vara ett forum för mig att kunna prestera mitt absolut bästa. Är väldigt intresserad av ekonomi, marknadsföring och reklam. Efter utbildningens slut ser jag mig själv arbeta inom just dessa kategorier, gärna en blandning av dem. Mitt drömyrke är ett jobb där jag hela tiden pressas till att göra mitt yttersta och slå redan högt uppsatta mål. Tror därför att jag skulle göra mig mycket bra som tex. Säljare. Jag ser mig själv som en ledare som de senaste åren blivit mycket bättre på att kompromissa och är numera bekväm med att sitta bakom och låta någon annan styra då och då. Något jag värderar högt är ödmjukhet och respekt och jag tror stenhårt på karma.
Ser fram emot att träffa er!
Mvh,