hjälp mig med val av billig husleverantör
hej. har precis fått en tomt och sitter nu i hus-tankar. ni som har gjort lite efterforskningar och jämfört priser...vilka husleverantörer har mest för minst pengar?tacksam för snabbt svar.
hej. har precis fått en tomt och sitter nu i hus-tankar. ni som har gjort lite efterforskningar och jämfört priser...vilka husleverantörer har mest för minst pengar?tacksam för snabbt svar.
älvsbyhus brukar vara förmånliga... Deras husmodeller är kanske inte så himla inspirerande dock
Jag tror inte på att använda sig av det allra billigaste. Är övertygad om att kvaliteten bli därefter.
Kan tyvärr inte hjälpa dig så mycket men kolla i tidningarna när det är husvisningar på nybyggda hus och prata med leverantörerna på plats. Då får du ju också se hur de ser ut färdigbyggda.
Sen beror ju priset på vad som ingår också... ifall ni kan tänka er att göra något själva också så blir det ju billigare
kika runt här vettja.. det gör jag o sambon.. dock drömmer vi bara hehe. Har märkt att de flesta har samma priser + - några tusenlappar..
www.hemnet.se/bygga/bygga_nytt
Kolla in Fiskarhedenvillan, de hade bra priser och roligare hus än Älvsbyhus när vi byggde för några år sedan!
är det inte det företaget som har billiga hus för att man skall bygga det mesta själv?
Nejdå! Vi gjorde ingenting själva utom flyttade in! :)
Vi planerar ochså att bygga hus. Jag tycker dock att man är lite snett ute om man är ute efter att hitta en så billig husleverantör som möjligt.
Ni ska väl bo i huset under ganska många år och vill ha ett hus i bra kvalitet som inte är helt omodernt om några år.
Smålandsvillan och älvsbyhus har i mina ögon lockpriser på deras hus. de är inte så billiga i längden om man räknar i grund osv som inte ingår i deras priser.
om man har kunskap, bra kontakter och är villig att ta ansvaret så tror jag att man kan tjäna en hel del på att bara köpa byggsatsen av husföretaget alt. få det stomrest och sen göra resten själva.
självklart ska man satsa pengar på ett bra boende, och jag är inte villig att ta nåt skit bara för att det är billigt. missförstå mig rätt. men jag är säker på att det finns bra husleverantörer som har bra priser om man jämför med andra. vi kan tänka oss att lägga ca 1.6 miljoner på hus, tomt...på smålandsvillan ingår övervåning på alla hus och det låter ju bra-men tydligen så ingår inte trappan etc och det gör att det ialla fall blir dyrare...nej, det gäller att man kollar ordentligt. det kan låta och se bra ut....men men.
A-hus. Snygga är dom oxå.
Tidigare så var inte ovanvåningen inredd på smålandsvillan, det var som en stor vind. kostar ju en hel del pengar att inreda en hel ovanvåning. hade ni tänkt att ge 1,6 totalt för hus och tomt? ska ni göra mkt själva eller köpa nyckelfärdigt?
Jag skulle personligen aldrig satsa på smålandsvillan då det inte är några flexibla hus, dåligt isolerat både utvändigt och utvändigt samt så tycker jag att de håller en låg standard med omodern uppvärmning som standard.
Jag tycker att du ska jämföra med att bygga lösvirkes också, när du bestämt dig för hur huset ska vara och då kanske fått pris från leverantör, kontakta även en lokal byggfirma för pris. Ibland kan det vara billigare, särskilt om du inte väljer "standardutförande" på huset. (En stor fördel med lösvirkes är att du får bestämma mer själv, kan flytta en vägg mm under byggets gång, en öppen dialog med en bra byggare är kanon)
det är bara deras basic serie som är billiga. de flesta hustillverkare brukar ha en budget serie.
Det tillkommer så gott som alltid extra kostnader när man bygger hus, oavsett husföretag. så det får man nog kalkylera med från början.