• Mochride

Asfaltsarbetare

Jag funderar på att söka jobb som asfaltsarbetare, men kom på att det kanske inte är ett så bra jobb om man är gravid. Om det skulle vara så att jag får jobbet kommer jag vara i femte månaden när jag börjar.
    Är det nån som har erfarenhet av ett sånt jobb? Är det tugnt? VAd tjänar man på ett ungefär?

• Svar på tråden Asfaltsarbetare
  • Bekali

vad krävs för utbildning om man vill bli asfaltsarbetare ?
    nyfiken bara inte för egen del...

• Arentorpbebis

Jag tror inte att det är ett jobb att rekomendera för en gravid, dels för att det är nog rätt tungt och sen för att det luktar ganska mycket kemikalier, men sen beror det ju också på vilken arvetsuppgift man har. Lycka till!

• Milliemolly

jag tror att medellönen ligger på ungefär 28.000 kr. jag minns det från en tidning och att jag reagerade - för jag tjänade 10.000 kr MINDRE och jag arbetade med människor............!

• Mochride

I annonsen står att man gärna ska ha utbildning i Säkerhet på väg och att det är meriternade med utbildning på entreprenadmaskin. Annars står det inga speciella kriterier. fast jag saknar ju båda,s å chansen att jag får jobbet är kanske inte så stor. Sen ska man också ha B-körkort, men det kräver väl nsätan alla jobb.
    Det verkar vara utläggning av varm, halvvarm och kall asfalt som gäller.

• Cynric

Min sambo lägger asfalt och det är inget vi skulle rekomendera en i 5:e månaden. Jag skulle inte klara av det. Visseligen lite beroende på om du ska köra läggarn eller välten men om du ska gå som "gubbe så är det tungt med allt rakande av asfalte. Är man ny på jobbet så får man åka runt och göra mindre jobb som lagningar å så och då rakar du asfalten och går med psdda mm. inte ett bra jobb för en i 5:e mån. kan du inte söka när du fått barn?

• Mochride

Cynric, jag såg en annons för att tag sen och det var bara en fundering jag fick, de sökte semestervikarer. Självklrt kan jag söka jobbet senare

• Cynric

Jag känner mig också lite sugen på det. Men som sagt. efter att vart med och sett nä sambon och hans abetskamrater sliter så.. nä inte förrns efter mammaledigheten. Därremot ska jag ta C kortet under mammaledigheten

Svar på tråden Asfaltsarbetare