• TomMon

Körersättning?

En liten stilla undran som kan te sig ganska trivial bland alla undersöknings- och medicinkostnader, men...

...är det möjligt att få någon form av körersättning till och från IVF undersökningarna/blodproven/ÄP/ET? Hur går man till väga för att isåfall få detta? T/r för mig och sambon är det 20 mil till kliniken, så det hade ju varit nice att få lite hjälp med dessa kostnader...

/TomMon

• Svar på tråden Körersättning?
  • Maja1974

TomMon: Be om ett papper på reseersättning på kliniken. Du ska även skicka me alla kvitton på de ggr du besökt kliniken.

• TomMon

Tack! Vart skickar man allt det sedan? Till landstinget? Det kanske står i blanketten man får på kliniken? Kan man även få för info-mötet tror du?

/TomMon

• Maja1974

Kommer inte ihåg om vi fick för mötet...Ja de står på lappen vart de ska skickas

• Peztis

Jisses! Hade jag inte en aning om att man kunde få! Nu är det ju flera år sedan men det hade ju inte skadat med tanke på alla gånger man åkte in, blev ju ett antal mil...

• Maja1974

Precis...vi har 28 mil t/r så man har ju avverkat ett antal. Man får ju långt ifrån allt men de lilla bidrag e välkommet

• Carrie

På SU kan man hämta ut reseersättningen direkt, annars får man skicka kvitton/intyg om reseersättningen till enheten för sjukresor för det i det landstinget man hör till & så får man det insatt på konto eller utbetalt via en avi.

Carpe Diem!
  • Snork fröken

Hej! Vem är det som står för ersättningen? Landstinget?

Jag har en liknande fråga.... Är IVF ett sådant läkarbesök som man får ersättning för av arbetsgivaren? iså fall måste man ju berätta varför man vill ha ledigt, litar inte på min personal-chef o hennes tystnadsplikt...... sjukt va!!! ( Har också en bit att åka... uppsala) kramis

• majken81

Får man ersättning om det är privat också???? Om så är fallet så hade jag ingen aning om det...hade 35 mil enkel resa...

• TomMon

Tack för alla svar, och vad bra att fler insett hjälpen man kan få. Ibland är Sverige rätt bra, speciellt när det gäller att hjälpa par med att bli med barn! =)

/TomMon

Svar på tråden Körersättning?