Molande "mensvärk" i vecka 37, vad är det?
Är gravid i vecka 37 o har hela dagen idag haft molande "mensvärk" långt ner i magen. Vad kan det bero på?
Är gravid i vecka 37 o har hela dagen idag haft molande "mensvärk" långt ner i magen. Vad kan det bero på?
förvärkar/värkar?!
Så har jag till o från ihop med sammandragningar. Man kan tydligen känna av er som omföderska då vi redan gjort det en gång Vad gör de om värkarna sätter igång o du ska snittas, blir de ett akut då?
Det är det som jag undrar om det kan vara. Födde sonen med planerat snitt så jag vet inte hur värkar eller förvärkar känns.
det var så min förlossning började. jag trodde först att det bara var förvärkar, men det var det inte.
Ja de känns som lite kraftigare mensvärk, molnande liksom, både i magen o rygg.
Skulle tippa på att det är det du känner nu! Men skulle de vara de "riktiga" värkarna skulle du förstå det!
Mina började i vecka 20
Är du orolig bör du väl ringa upp så får dom väl koppla dig mot en ctg eller något...
Har haft förvärkar sedan v30. Så länge de inte blir kraftigare så är d lungt.
Om du ska göra ett planerat snitt kanske du ska ringa o fråga på förlossningen
Jag skulle ringa in och kolla upp det för säkerhets skull, speciellt om du ska snittas. Det är inte ALLS säkert att man skulle förstå att det var riktiga värkar. Mina riktiga värkar går det inte att ta miste på för jag spyr och har mig, men min kompis hade bara molande mensvärk och hon väntade på det där jätteonda och jättejobbiga och trodde bara det var förvärkar, det var inte förrän hon kände att hon var bajsnödig trots att hon varit på toa flera gånger som hon fattade att det var på riktigt. Som tur var låg hon redan på sjukhus för havandeskapsförgiftning för när hon kände sig bajsnödig så var hon ju redan fullt öppen och lilltjejen var på väg ut! Hon berättade efteråt att hon nästan själv höll på att missa förlossningen, sambon hann med nöd och näppe dit trots att de bodde 5 minuters gångväg ifrån sjukhuset. Så KOLLA UPP!!!!
Ok. Tack för era svar Ringer förlossningen om det blir värre.
Lycka till!