• Lenan

Ont i livmodern när jag reser mej upp...fler???

Jag är i vecka 6...

när jag till exempel legat på soffan en stund och rese rmej upp så börjar dt göra ont i livmodern efter några sekunder...det håller i sej uppemot 15 sekunder ungefär...
    det liksom spänner...känns nästan som mensvärk...känner aldrig av det annars...

finns det fler som har det så här?
    vad beror det på?

• Svar på tråden Ont i livmodern när jag reser mej upp...fler???
  • Lundby87

kanske att det är så som du sträcker på dej då du suttit lite ihop kurat. tyvärr mins jag ej om jag hade den känslan

• Lenan

emmi: jaa har också funderat på det...men nyss låg jag raklång på rygg i sängen och kollade på tv...fick ont då med...men eftersom jag kännt såhär i över ne vecka och jag inte har börjat blöda så borde det inte vara missfall på g hoppas jag...är lite orolig för det....

• Majliselotten

Jag har samma hugg speciellt när jag reser mig snabbt. Läst att det är ligamenten som håller livmodern som man känner. IDe anpassar sig. Ingen fara alls mer än att det gör fasligt ont ibland. Jag brukar resa mig försiktigt så går det bra :D

• Majliselotten

"Ligamentsmärtor
    Din livmoder är "upphängd i band" som sitter på båda sidor. När livmodern växer under graviditeten så tänjs dessa band ut, vilket vanligen ger sig till känna i form av molande mensvärk, ilningar, stickningar, hugg etc etc. Detta är inte något onormalt. Du kan börja känna av detta tidigt under graviditeten och kan ha känningar av detta i perioder eller genom hela graviditeten"

Hittade vart jag läst det....kopierade det åt er :D

• Babymyz

Tack för en bra tråd. Har samma symtom och inläggen här lugnade mig enormt mycket. Tack

Babymys
  • Lenan

majliselotten: åååh tack så mycket! gissa om jag blev kolugn nu :0) tack så mycket!

glad att min tråd kunde ligna dej med babymyz ;0)

• rosendal

Haha så känner jag varje morgon när jag går upp... Var ju bra att det inte var nåt farligt!

Svar på tråden Ont i livmodern när jag reser mej upp...fler???