• Tokfrjant

Barnvagn - Brio Happy

Någon som har denna? Vad tycker ni om den?
    Berätta allt ni vet om denna barnvagn! ;)

Tacksam för alla svar jag får, både positiva och negativa!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 15:24
    Jag vill veta för vi har funderat på denna vagn till våran bebbe som kommer till sommaren. Är den lättkörd? Är den lätt fälla ihop? Är den säker? Skriv gärna ner allt om denna barnvagn! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-29 23:42
    Ny fråga! Är liggdelen trång? Barnet kommer mitt i sommaren och när barnet är några månader och fortfarande använder liggdel och det blir kallare ute, blir det för trångt för barnet då? Har hört att dessa vagnar är ganska små.

• Svar på tråden Barnvagn - Brio Happy
  • Tokfrjant

Finns det ingen som vill berätta om den? Eller det kanske inte finns så många som har den? ^^ Puffar en gång till iallafall :P

• Shadilly

Min väninna har en sådan, och hon är nöjd vad jag har hört. Jag ska tipsa henne om din tråd så kanske hon kan gå närmre in på detaljer.

Jag har för mig att man kunde välja olika chassin när hon köpte sin, så kanske det är olika beroende på vad man valt?

• O aimeN N

Vi har en Brio happy med kompakt chassi, rosa liggdel och grön sittdel.

Sittdelen är ännu färsk bara provat den, det jag vet på sittdelenär attman inte kan fälla fotstödet helt ner uta bara en bit, vilket genast gör han längre vid packning i skuffen etc. Annars spelar det väll inte så str roll med de.

Våran liggdel har vi fått byta in då den blivit vajlig och skavt sönder tyget vid snabbfästet, så imorgon skall vi hämta ut denna del, det var inget som gjorde den osäker bara ful.

Kompakt chassi gör den smidig ihop fälld men det blir oxå mycket tyngre än vanligt chassi.

Vagnen för övrig är smidig, lättkörd och väldigt ögondragande. Fått massor med positvia komentare på stan.

Jag är super nöjd med vagnen för utom då skadan, men man kan ju hoppas det är en måndags ex.

• Tokfrjant

Wie! Ett svar, okej. Tack så mycket!! Jo, jag har läst något om att det finns mycket att välja på, vilket gör det svårt att välja rätt. Jag har så svårt för att bestämma mig och min pojkvän tycker nog det kvittar, och det kommer vi inte så långt på ^^ Men vi båda tycker att denna vagnen är fin iallafall.

• O aimeN N

Glömde, jag har liggdelen fast satt på ett vanligt chassi, ett sådant med vänbart hndtag men inte kompakt chassi, mycket lättare att lyfta och manuvrera.
    Sittdelen sitter på orginal chassit till vår vagn det kompakta, det är mycket tygre och lite svårare manuvrera oxå.

Fast jag tycker båda e bra iaf.

• Tokfrjant

Okej, låter ju toppen, tack! :D Förutom då skadan förstås.. Bra att du kunde få byta in den iallafall, hur mycket gick allt det på? Vart köpte du den?

O aimeN N skrev 2008-03-11 18:10:33 följande:

Vi har en Brio happy med kompakt chassi, rosa liggdel och grön sittdel.Sittdelen är ännu färsk bara provat den, det jag vet på sittdelenär attman inte kan fälla fotstödet helt ner uta bara en bit, vilket genast gör han längre vid packning i skuffen etc. Annars spelar det väll inte så str roll med de. Våran liggdel har vi fått byta in då den blivit vajlig och skavt sönder tyget vid snabbfästet, så imorgon skall vi hämta ut denna del, det var inget som gjorde den osäker bara ful. Kompakt chassi gör den smidig ihop fälld men det blir oxå mycket tyngre än vanligt chassi. Vagnen för övrig är smidig, lättkörd och väldigt ögondragande. Fått massor med positvia komentare på stan. Jag är super nöjd med vagnen för utom då skadan, men man kan ju hoppas det är en måndags ex.
  • O aimeN N

Provkör massor i butiken, kläm o kän och fråga, man kan ju välja på olika färger på sitt o ligg, olika hjul, och olika chassin, tror det finns orginal chassi (ej vänbart styre) sen det chassit med vändbart styre/handtag och så då kompakt chassi. Vet inte om det finns fler, men sen kan du ju välja färg på chassit oxå.

• O aimeN N

Vi gav för liggdel, sittdel och då kompakt chassi med hjul + skötväskan (även den happy) runt 7-7500 kr.
    Liggdelen som blev skadad, byttes gratis då det gick på garantin.
    Just ja även 1 efterkontroll/servic ingår i priset.

Vi köpte den på babyproffsen i visby på gotland, och dom sa bara om skadan att så fick det INTE bli så det var sjävklart det gick på garantin.

• Tokfrjant

Oj, det är så mycket ^^ Hoppas vi kommer att kunna lösa detta och komma fram till en bra, fin vagn! Hehe.. Ja, provköra måste vi båda göra noga och testa att fälla ihop och fälla upp m.m.

Svar på tråden Barnvagn - Brio Happy