ssandraa skrev 2008-03-11 09:45:53 följande:
Varför har du kännt på henne om det omöjligt skulle kunna vara smärta? Du har ju själv tänkt tanken menar jag och misstänker man att hunden har ont så kollar man med vet. Det kan bero på löpet och att hon bara morrar hos svärmor kan vara för att de andra hundarna är mer intresserade av henne för att hon löper och hon behöver hålla mer koll på dem. Svårt att säga varför en hund uppför sig som den gör utan att se situationen. Ibland är de uppjagade och överreagerar, ibland är de ömma i magen, kan bero på hur mycket som helst egentligen.
Jo jag vet ju att det kan bero på precis vad som helst. Första tanken var ju att hon hade ont någonstans men sen började vi fundera när det var bara hemma hos henne..
Smullan skrev 2008-03-11 09:46:20 följande:
hejOm din svärmor har många hundar kan det ju vara så nu när hon löper att när hon blir lyft att hon känner sig "hotad", "utlämnad", "förnedrad", "blottad" när ni lyfter upp henne framför de andra hundarna.. Bara en tanke, eftersom hon bara gör det hos din svärmor... Jag tror att det har nått med de andra hundarna. Jag vet inte, men hon gör alltså inte så när ni är hemma hos er?Om svärmor lyfter henne hemma hos er då, vad händer då?
Hemma hos oss bryr hon sig inte om svärmor lyfter henne. Så det kanske kan va det att det är så många andra hundar där..