• tithania

Hjälp! Maskerad..

Hej! Jag ska på maskerad med temat "Under ytan" nästa torsdag och jag behöver hjälp! Det står helt still och jag kommer inte på något. Det får inte vara för avancerat (ta för lång tid att fixa, kosta alldeles för mycket pengar osv) men heller inte för simpelt...

Någon med fantasi? Snälla hjälp mig!

• Svar på tråden Hjälp! Maskerad..
  • mosterYster

Dykare med dykdräkt (tighta kläder, slang i munnen och cyklop)? Kan bli lite drygt att gå runt i kanske

Fisk - köp något på second hand som har massor av paljetter (fiskfjäll)...

Sjöjungfru vore ju supercoolt, men kan nog bli ganska svårt - eller? Kanske skulle funka med en supertight glittrig trikåkjol med en stor volang ca 2 dec från golvet (stjärtfena) och så paljettliv/paljettBH och peruk med långt hår om du inte har det själv.

• tithania

Jag tror man kan tolka det som man vill, men det är väl den "enkla" tolkningen

Meus Veritas skrev 2008-03-11 10:46:52 följande:
    Alltså som i havet typ?
  • Heinrich

Havsguden Poseidon/Neptunus. Gör en toga av ett lakan. Skaffa ett lösskägg. En treudd kan du säkert köpa på Buttricks eller leksaksaffärer, klä med aluminiumfolie så ser den metallisk ut.

• tithania

Tack för förslagen! Får kanske ta en sväng i second hand-butiker i veckan och se vad man kan hitta.
    Jag får bara sån prestationsångest när det gäller maskerad...

mosterYster skrev 2008-03-11 10:55:17 följande:
    Dykare med dykdräkt (tighta kläder, slang i munnen och cyklop)? Kan bli lite drygt att gå runt i kanske Fisk - köp något på second hand som har massor av paljetter (fiskfjäll)...Sjöjungfru vore ju supercoolt, men kan nog bli ganska svårt - eller? Kanske skulle funka med en supertight glittrig trikåkjol med en stor volang ca 2 dec från golvet (stjärtfena) och så paljettliv/paljettBH och peruk med långt hår om du inte har det själv.
  • tithania

Det kanske kan vara något för pojkvännen! Tack!

Heinrich skrev 2008-03-11 11:01:40 följande:
    Havsguden Poseidon/Neptunus. Gör en toga av ett lakan. Skaffa ett lösskägg. En treudd kan du säkert köpa på Buttricks eller leksaksaffärer, klä med aluminiumfolie så ser den metallisk ut.
Svar på tråden Hjälp! Maskerad..