Kan man göra löksås på rödlök???
Har bara rödlök hemma och vi ska äta fläsk m löksås till middag hade jag tänkt... Någon som har provat??
Har bara rödlök hemma och vi ska äta fläsk m löksås till middag hade jag tänkt... Någon som har provat??
Jadå, det går bra. Visst smakar det en liiiten aning annorlunda, men det blir gott ändå
Jag har gjort det, och tyckte inte att det smakade särskilt mycket. Rödlöken är ju mildare och sötare i smaken, jag använder den inte till löksås igen.
Jag skulle hellre ordnat gul lök om det var möjligt. Jag har inte provat med rödlök men det känns som att man skulle bli besviken till en så god rätt som fläsk med löksås.
Som föregående skribent. Smakar bara liiiite annorlunda. Men gott! Färgen blir lite knepig bara. Inte så aptitligt som man kan vänta sig.
Ja färgen måste ju bli helskumm.
Då kanske jag får se till att traska ner till affären i alla fall då...
Jag tycker det blir jättegott med röd lök i löksås, jag använder nästan alltid röd lök så det kan ju vara därför, lite annorlunda smakar det, men gott tycker jag
Sedan kan jag tillägga att ska vi ha stekt saltsill med löksås, då vill jag helst ha just rödlök. Fast då steker vi löken i skivor, och reder med grädde (mums!)
Ja det är ju som sagt synd att "förstöra " en så god maträtt.