• MammaLiinda

Vart kan man köpa mega stora påskägg?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 12:21
    De ska vara så stort att en 10 månaders bebi kan få plats att sitta i de,

Om de nu finns
  • Svar på tråden Vart kan man köpa mega stora påskägg?
  • estrell

Japp, såg ett jätteägg på Willys för 99kr.... sen om ditt barn går i eller ej kan jag inte svara på, men det är nog fullt möjligt!

• Sweetangel78

Jag såg ett som jag tyckte såg stort ut på Maxi stormarknad sist jag var där. Om en 10 månaders lite får plats kan jag däremot inte säga för barn är ju så olika stora. Kolla där i allafall sen får du själv avgöra om barnet får plats.. sittande borde ju gå även om h*n är stor.
    Lycka till!!

• MammaLiinda
    Dompans mamma skrev 2008-03-11 12:29:33 följande:
    Hej hej.Du kan ju göra ett själv, Med hönsnät och Pepemaché (Hur det nu stavas)
    Vilken bra idé !! Hur gör man då?

Jag får ta mig en sväng förbi Willys och kolla
  • minignagarn
    BR!!! Säljer sina megaägg för 40 :- nu!! Ska själv köpa ett och lägga plutten i och ta påskkort (bf idag) om hon nu vill komma ut snart... =)
  • Annica Saga

Fick ned min 8 månaders dotter för ett par år sedan i det största påskägget jag hittade så det borde gå,hon halvlåg ned.

• Dompans mamma
    MammaLiinda skrev 2008-03-11 12:36:23 följande:
    Vilken bra idé !! Hur gör man då? Jag får ta mig en sväng förbi Willys och kolla
    Hehe, ja, du köper hönsnät, formar det som ett ägg,
    eller en stor balong, Nästan bättre tror jag, blir mer hållbart. Finns jätte balonger att höpa om det inte räcker med en vanlig.
    Sen blandar du tepetklister med vatten (står på ettiketten hur du skall göra) och river ut smala remsor ur tidningar som du doppar i limmet, eller om du väljer att pensla på. Krävs då mycket lim!

lägg på flera lager lim och papper, helst omlott för bättre hållbarhet.
    Ju fler lager destå hållbarare blir ägget när det är klart.

Låt torka, tar ett tag så börja med det så snart som möjligt. Lägg på massa lager och låt torka och upprepa samma prosedur igen när det har torkat så skall det nog hålla för din lilla.

Sen sticker du hål på balongen och klipper itu "ägget" på längden så du får två halvor om du vill ha påskäggs looken eller klipper ojämt på tvären för mer ett "riktigt" kläckt ägg.

Kan målas sen!

Lycka till!

/Tips från en som gör detta ofta! (Jobbar i skola)
Svar på tråden Vart kan man köpa mega stora påskägg?