• Zion och jag

BRIO Sing för-och nackdelar

Har funderingar på att köpa en Brio Sing tänkte höra om någon kan komma med för- och nackdelar med denna vagn.

• Svar på tråden BRIO Sing för-och nackdelar
  • huggan

hej"! vill bara berätta en sak för dig som funderar på att köpa singen! jag har haft min i 8 månader men den är köpt i tyskland o heter abc men är exakt likadan förutom brio märket. de är tillverkade i samma fabrik o är exakt samma vagn men jag betalade 3100 inkl liggdel för min(ej samma färg som brio! ville bara tipsa o ps jag är jättenöjd med min men den är inte värd så mycket som brio tar!!!!!!!!!

• huggan

glömde säga att den är något ostabil så ståbräda är ej att tänka på men jättesmidiggannrs o lätt!!!!!!!!!

• Unna

Jag har ingen erfarenhet, har bara testat den i affär, men den passar inte mig då handtaget är för högt för mig (jag är 167 cm). Lägsta handtagshöjd är 103 cm vilket är i klass med den högsta höjden för många andra vagnar...

Sen är den bred över bakhjulen...

Men annars är den fin!

• Miss geisha

170 och tycker högsta läget på vagnen är toppen lägsta är för lågt!.
    Tycker inte den e ostabil utan smidig och lätt!
    Skulle inte för hela världen byta till nått annat även om jag inte tror att den är den ultimata vagnen
    Den bästa vagn vi haft men skulle jag få säga nått negativt så e det i så fall att sufletten på sittdelen är lite kort då den e i fullt liggläge!

Huggan: nu e den väl lite dyrare för dom har väl gjort om den?!

• Oliwa

Hej Miss Baby -vi ses visst alltid i Brio SING-trådarna..

Jag är supernöjd med min Sing, håller med om att enda nackdelen är att suffletten är lite kort i lliggläget. Jag personligen störs inte av att det är brett mellan bakhjulen. Jag är 165 och tycker nedersta läget på handtaget är bra.

En grej som kan vara bra att tänka på att det är en babyvagn vi snackar om, den funkar INTE till större barn. Lät en bekants 2.5-åring provsitta och hon satt inte speciellt bra. Man kan inte räkna med att det är den enda vagn man behöver.

• Oliwa

Förresten, måste bara kommentera det där med ostabil.. WHAT!? Det är en av de mest stabila vagnar jag kört, det säger ju sig själv med dom hjulen?

• Lia och bäbisen

jämförde min babytravel smart med en bekants sing igår eftersom vi funderar på att byta vagn. men sing har en nackdel som är samma som på min vagn, och det är att den inte har fullt SITTläge. alltså på det mest sittande läget är ryggen fortfarande lite lutad.
    dottern vill gära sitta rakt upp o kika ut, därför letar vi nu ny vagn. Men det väljer man ju själv om man anser att detta är en nackdel såklart! =) Vi trodde inte det förren vi "märkte det"!

• fia jimmy

Jag har en sing o är jättenöjd iaf
    Tycker inte att vagnen är särskilt bred..
    Den är stabil o lätt att fälla ihop. Blir även liten ihopfälld. Så du behöver inte ha en kombi för att få plats med vagnen..
    Jag är inte så glad för regnskyddet. Men just nu använder jag ett annat vanligt Brio regnskydd.

• M1FFY

Jag också en Sing och älskar den! Jag är 1,63 och tycker handtaget är lagom högt. Den är lätt och smidig och enkel att fälla ihop och lassa i bilen. Jag gillar även att barnet sitter så högt upp, man får bra kontakt då. Nackdelen är som redan nämnts att den är ganska bred och att suffletten inte skyddar i liggläge (det hade vi tänkt lösa genom att köpa acta gracos solskydd till bilbarnstol, den passar perfekt med hjälp av ett par gummiband).

• huggan

jag är oxå nöjd med min men de nackdelar jag kommit på efetr 8 månaders användning är att den kan tippa om barnet står på ståbräda(ändå köpte jag den som var till)
    att man inte kan fälla ihop den med sitt delen på o att sufletten är lite kort.. men jag har bestämt mig för att köpa en bt jogger oxå o ha att byta med.

• M1FFY
    huggan skrev 2008-03-13 17:37:17 följande:
    jag är oxå nöjd med min men de nackdelar jag kommit på efetr 8 månaders användning är att den kan tippa om barnet står på ståbräda(ändå köpte jag den som var till)att man inte kan fälla ihop den med sitt delen på o att sufletten är lite kort.. men jag har bestämt mig för att köpa en bt jogger oxå o ha att byta med.
    Finns det ståbräda till? Jag har inte hittat några tillbehör alls än :(
    Har du sittdelen utåtvänd eftersom du inte kan fälla ihop den? Jag har inte vänt min framåt än och det går jättebra att fälla ihop.
  • myilem

Fördelar:
    Lätt att lyfta
    Lätt att köra
    Tar minimal plats i bilen, tar du av hjulen får du in den i handsfacket - nästan.
    STOR varukorg

Nackdelar:
    Kort suflett
    Bred i bak, men inget som direkt stör
    Att man bör ta av sittdelen när man fäller ihop den för mindre mått.

Jag hade turen att få min Sing för halva priset då en i personalen hade gjort en miss. Hade nog inte köpt den annars men är super nöjd med den nu när jag haft den ett tag. Tror inte det finns någon vagn som uppfyller alla ens krav.

Svar på tråden BRIO Sing för-och nackdelar