• busfröna

"GÄSTBOK" vid dopet

ska göra ett eget album för gästerna att skriva i. men då jag vill att d skriver nått tänkte jag att man kan skriva innan några frågor o lite annat typ ett visdomsord att skicka m mej i livet.
    vad kan man ha för frågor?
    andra tips?

• Svar på tråden "GÄSTBOK" vid dopet
  • Bippa

titta på den här sidan där har hon skrivit några frågor gästerna kan svara på..
    jag ska nog ta med det...

• busfröna
    Svar på #2
    tack för tipse! va precis där inne o kollade...
    ska nog använda mej av nån av dom iaf d verkade ju jätte bra. ska dock skippa doppresenten kanske, vet inte riktigt.
  • miamisan

Jag har själv funderat på en lite roligare frågeställning för gästerna:

Vad kommer jag att jobba med?
    Vilka intressen kommer jag att ha?
    Vad heter min första flickvän?

Någon som har fler förslag på lite kul frågor, där man ska gissa framtiden för barnet?

Stolta mamman Mia med lille Tristan 080118
  • busfröna
    miamisan skrev 2008-03-22 14:26:28 följande:
    Jag har själv funderat på en lite roligare frågeställning för gästerna:Vad kommer jag att jobba med?Vilka intressen kommer jag att ha?Vad heter min första flickvän?Någon som har fler förslag på lite kul frågor, där man ska gissa framtiden för barnet?
    ja d kan ju va lite kul o få se vad folk har för framtidstro om barnet, hihihi.
    tack för tipset!!!
  • Myror i brallan

Vi riggade en kamera på ett stativ och så fick var och en ta en bild, skriva på en sida i albumet och så klistrade vi in bilden i albumet sedan!!! Jättefint och kul att läsa både för föräldrar och barn!

• Tvåbarnsmamman0507

hej jag har skrivit ut ett foto på lucas på vanligt papper på ett a4 ark, ska sedan köpa 4st papper i lite tjockare kvalite som också är syrafritt sen ska alla få skriva varsin hälsning och så o sen binder jag ihop allt och lägger i lucas låda. elias gjorde jag likadant med, fint att visa upp sen:)

• miamisan
    miamisan skrev 2008-03-22 14:26:28 följande:
    Jag har själv funderat på en lite roligare frågeställning för gästerna:Vad kommer jag att jobba med?Vilka intressen kommer jag att ha?Vad heter min första flickvän?Någon som har fler förslag på lite kul frågor, där man ska gissa framtiden för barnet?
    Ingen som har någon bra idé?
  • Lindyn

Det här var något nytt för mej, inte varit på något dop där dom haft den här "traditionen" så att säga.
    Är det en relativt ny företeelse. . .?
    Kanske vore något att inför på dotterns dop.
    Vad kan man ställa för typ av frågor? Måste det vara frågor eller kan folk bara skriva i boken det dom själva tycker?
    Det kanske är bäst med olika frågeställningar så det blir någon form av "tema". . . Så inte alla skriver olika. . .

• miamisan
    Lindyn: Tja, det är en rolig idé för barnet har glädje av det många år senare. Speciellt där man "gissar" vad som kommer hända i den personens liv.
Svar på tråden "GÄSTBOK" vid dopet