Vilka spjälskydd passar IKEAs spjälsängar?
Kan man köpa spjälskydd någon annanstans än IKEA som ändå passar IKEAs Gulliver? Tycker IKEA har lite tråkiga spjälskydd nämligen.
Kan man köpa spjälskydd någon annanstans än IKEA som ändå passar IKEAs Gulliver? Tycker IKEA har lite tråkiga spjälskydd nämligen.
Jag har köpt en Ikeas spjälsäng men inte Gulliver men jag tror de har samma mått alla på Ikea. Har i alla fall spjälskydd från "rätt start" och det passar bra.
Tack för svar! Blir inte de för långa då? IKEAs sängar är ju mycket mindre.
IKEAs spjälsängar är inte alls mindre, de var det förut men det är typ ett år sedan de bytte till standardmått.
Även om de skulle ha varit mindre så kan man alltid sätta spjälskyddet lite omlott, då passar det ändå.
Ja, nej detta passade jättebra tycker jag.
alla...?!
vi har ett från rättstart och de passar fast vi ha ren säng som är mindre eftersom den har några år på nacken, spjälskyddet ska gå omlott så ... alla passar!
jag har en ikea säng, med laban skydd, och det passar egentligen itne alls, så jag har knytit lite knepigt så att det ska passa någorlunda.
Vi hade en gammal Ikea säng innan och då passade det inte men nu har vi köpt en ny och det passar så det stämmer nog att de har bytt måtten på sina sängar.
IKEA bytte mått på sina spjälsängar i höstas till bäddmått 120*60 som andra spjälsängar.
Det var därför det var jättelånga leveranstider under hösten på spjälsängar.
Attans också, vi som har "gamla" sängar. Får väl hålla till godo med våra gamla IKEA-spjälskydd och pimpa sängen på annat sätt. Tack för alla svar!!!