• Anonym

Blockera telefonnummer på mobilen?

Kan man blockera vissa telefonnummer så de inte kan nå ens mobil?

Den som är blockad och försöker ringa, vad möts den av då? Säger någon röst att man är blockad eller vad händer?

• Svar på tråden Blockera telefonnummer på mobilen?
  • Marvinna

PÅ min telefon kan jag blocka alla som inte ligger med i min telefonbok men jag kan inte blocka ett telefonnummer.

Det är möjligt att kundtjänst kan spärra vissa telnr?

• SilentStar

beror nog på vad du har för operatör, jag har tele2, men de kunde inte spärra inkommande nummer när jag blev trakasserad..du får väl ringa din op. och höra.

Anonym skrev 2008-03-11 15:22:26 följande:
    Kan man blockera vissa telefonnummer så de inte kan nå ens mobil?Den som är blockad och försöker ringa, vad möts den av då? Säger någon röst att man är blockad eller vad händer?
  • sötkaka
    Marvinna skrev 2008-03-11 15:25:39 följande:
    PÅ min telefon kan jag blocka alla som inte ligger med i min telefonbok men jag kan inte blocka ett telefonnummer. Det är möjligt att kundtjänst kan spärra vissa telnr?
    Vad har du för telefon? Hur blockar man? *nyfiken*
  • Anonym

På min mobil kan man blocka enstaka nummer, men vet inte vad som händer om denne ringer mig (?) låter upptaget kanske (?)

• Marvinna

Har en Ericsson K750i. Inställningar/hantera samtal. Seedan får man lägga upp en lista på nummer som kommer igenom spärren.

• Anonym

är väldigt intresserad på vad som händer om den som är blockad ringer till telefonen.

Om man kan fatta/lista ut eller att det helt enkelt sägs att det är blockat. Är det ingen som vet?!

• Marvinna

Jag gissar att det bara går fram signaler som när du ringer vanligt, ingen upptagetton eller hänvisning alltså.

Anonym skrev 2008-03-11 15:33:27 följande:
    är väldigt intresserad på vad som händer om den som är blockad ringer till telefonen. Om man kan fatta/lista ut eller att det helt enkelt sägs att det är blockat. Är det ingen som vet?!
  • CharitableLady

Jag vet iaf om man blockar för inkommande sms så tyvärr så får inte den som skickar meddelande att det inte levereras tvärtom dom får leverans rapport om det ! Har testat blocka på min mobil och skickat från en annan till min. Det kom aldrig fram men den jag skickade i från fick rapport att det vara levererat.

Men samtal det borde ju vara isf att det är som om när mobilen är avstängd?

*..* En sjöman får inte medvind han lär sig segla!*..*
  • Anonym

Det borde säga något i stil med "det går inte att nå den du söker" om den är avständ, men vid sådana fall borde ju det säga "var vänlig försök senare" vilket är väldigt vilseledande?

• Anonym

Puffar ifall någon annan vet hur det kan låta för den som är blockad om man ringer...

• CharitableLady
    Anonym skrev 2008-03-12 15:43:41 följande:
    Puffar ifall någon annan vet hur det kan låta för den som är blockad om man ringer...
    Prova att ring till ditt eget blockerade?
  • Anonym

Tror att om den som ringer ringer under skyddat nr så kommer den fram ialla fall va? Det ska finnas en liknande tråd som den här som jag läste häromdan. Skulle oxå vilja blocka ett nr och har insett att det inte hjälper att byta nr... Har jag gjort flera ggr men på nåt jävla vis så har personen fått tag på mitt hemliga nr ialla fall...

• Anonym

du kan säga jag knullar & är upptagen så är man ärlig iallafall

• CharitableLady
    Anonym skrev 2008-03-13 11:07:16 följande:
    du kan säga jag knullar & är upptagen så är man ärlig iallafall
    ?!
  • tamate

Ingen operatör i sverige kan blockera ett nr. däremot så kan man på dom flesta telefoner ställa in vem som kan ringa på listan osv.
    vet inte vad dom får för ton men det är ju bara till att testa, har för miga t dom kopplas ditrekt till röstlådan. altså som om telefonen är avstängd

- det som inte dödar härdar!
  • melicia

Om man försöker skicka sms men får det tillbaka. är man blockad då?

• sveffe

det piper typ 3 gånger, som när man klickar bort samtalet, fast det sker direkt när man ringer

• Anonym (Telexpert)
    melicia skrev 2011-12-01 15:45:27 följande:
    Om man försöker skicka sms men får det tillbaka. är man blockad då?

Yes. Och när du ringer från ett blockat nummer säger en röst "Numret är inte i bruk" eller något liknande.
  • marko isberg

Tack men d räckte. Vill inte h med sig eller nån av göra. Du vet varför . All svek

Svar på tråden Blockera telefonnummer på mobilen?