• stardream

Hur ska man bygga in badkar?

Är det någon här som har byggt in sitt badkar själva? Har funderingar på hur man ska göra...
    Kanske kan man annvända sig av lättbetongblock, och göra det "våtresistent" samt lägga på mosaik? Någon som har testat detta sättet?

• Svar på tråden Hur ska man bygga in badkar?
  • House of Jammi

Nix, vi har inte testat, men vi pratade om det när vi renoverade vårt badrum. Om jag minns rätt kan man också bygga in med hjälp av frigolit.

• stardream

Nu har jag hittat det ultimata! det hetar lux elemnts och går att göra fantastiska formationer med! vet dock inte vad det kostar, men det är nog inte billigt :( Nån som har erfarenhet utav detta matrialet?

• 3 gossar

Hej!!!

Det går bra att använda sig av frigolitplattor, lite kraftigare variant. Sen är det helt o hållet beroende på vilken form man vill att det ska ha (kan va lite jobb med att skära till det om man vill ha det helt rundat). Det blir väldigt snyggt när man sen klär in det med tex mosaik. Glöm bara inte öppning för rensluckan

• stardream

3 gossar skrev 2008-03-12 21:49:16 följande:

Hej!!!Det går bra att använda sig av frigolitplattor, lite kraftigare variant. Sen är det helt o hållet beroende på vilken form man vill att det ska ha (kan va lite jobb med att skära till det om man vill ha det helt rundat). Det blir väldigt snyggt när man sen klär in det med tex mosaik. Glöm bara inte öppning för rensluckan
    Men kan man bygga "trappor" av frigoliten?
    är det tillräckligt hållbart? villken frigolit ska man annvända? kostnad ca?
  • 3 gossar

Ja, det går bra att göra trappa av det oxå, det har vi gjort. Ett trappsteg till vårt uterum. Jag kommer tyvärr inte ihåg vad det heter, men åker du till en bygghandel så kan de säkert plocka fram rätt sort till dig. Pris är ca 40-100 kr/kvm beroende på tjocklek och var man köper det.
    Hoppas ni hittar nåt!! Lycka till!!

Svar på tråden Hur ska man bygga in badkar?