• morotskakan

kan äggblåsor bara försvinna????

"Hej!

Allt detta är ganska nytt för mig men jag är inne på min andra kur av pergotime eftersom jag inte annars verkar ha ägglossning. I fredags var jag hos dr och gjorde ultraljud. Då fanns det en äggblåsa på 20 mm vilket var väldigt pos. Han sa att nu kan det bli ägglossning närsomhelst. Vi skyndade oss att ha samlag..(!) och sedan har jag hela helgen o i morse kollat med ägglossningsstickor men med neg resultat. Nu undrar jag; kan jag ha haft ägglossning i fredags kväll eller har jag inte haft ägglossning alls? Vad har då hänt med den stora äggblåsan, kan den bara gå upp i rök eller? Kan jag fortfarande komma att få ägglossning? Är det någon som vet och som kan svara så skulle jag bli jätte tacksam...

Morotskakan"

• Svar på tråden kan äggblåsor bara försvinna????
  • Piastowska

Hej!

Hur är det med stickorna - jag har hört att de inte alltid visar utslag?

• Dollars matte

Jaa, jag har hört om äggblåsor som har försvunnit utan förklaring. Detta under ett ivf-försök så de hade ordentlig koll på blåsorna innan.

Äl-tester visar ju utslag 12-36 timmar INNAN äl sker, så det är mycket möjligt att det släppte i fredags och att ni missade det på testerna. Det är inte heller ovanligt att äl-tester inte funkar. Eller så har du inte haft äl än, en del tar lite längre tid på sig än vad läkarna tror. Fortsätt testa och sexa veckan ut, för att vara på den säkra sidan! Och lycka till!

testdag 21/3
  • morotskakan
    Svar på #2
    Ja man lever ju på hoppet liksom...;) grejen var att stickorna visade "ingen ägglossning men prova igen i morgon" så därför trodde jag att det var på gång men sen i måndags visar stickorna "ingen ägglossning på g alls.." men man ska nog precis som ni säger inte fästa alltför mycket tillit till stickorna...grejen är den att jag fick barn tio år sedan och borde kunna få det igen kan man ju tycka! Tack för era svar, det ger lite mera hopp i denna nya värld jag gett mig in i....
Svar på tråden kan äggblåsor bara försvinna????