• Vonga

spänningar i klitoris efter förlossning

Som ovan! Jag har ont i klotoris och lite runt i snippan även om min son nu är 4 mån. Är det ngn som vet vad det är?
    Jag har även ont i blygdbenet som antagligen är en foglossning.

Har ngn någon aning om vad det kan vara

• Svar på tråden spänningar i klitoris efter förlossning
  • Shadilly

Det kan mycket väl vara foglossningen som påverkar nerverna. Det går makalöst mycket nerver till klitoris.
    Jag hade liknande problem efter min förlossning, och det har blivit mycket bättre när jag börjat sova med en kudde mellan benen igen (trodde ju man skulle slippa det när bäbin behagade komma ut) och man fått träna lite bäckenbottenmuskler igen.

• Vonga

tack så mycket för svaret!

Hur länge hade du problem. Hjälpte bäckenbottenövningar?

• Vonkan84

Jag känner oxå av just detta men försöker träna med knipövningar.

* Casper 080210 *
  • JeanneDArc

Jag hade likadant! Trodde jag var konstig eller nåt haha.. har väl inte så mycket tips att komma med, ville bara säga ett tröstande "det gick över" Jag gjorde ju kni+pövningarna förvisso men jag vet inte om det var det som gjorde skillnaden.

• juzze

här är en till! Gick inte sönder ågot åt det hållet, men har ändå ont och spänningar där. Skumt värre..

• Vonga

jag är rädd att aldrig kunna ha något sexliv som är njutbart.

juzze
    du kan nog vara lugn, ditt barn är ju så litet
    mitt är 4 månader och inget har förändrats

• Shadilly
    Vonga skrev 2008-03-11 18:25:16 följande:
    tack så mycket för svaret!Hur länge hade du problem. Hjälpte bäckenbottenövningar?
    Jag är ju inte problemfri helt, jag känner fortfarande av det. Min son är ju bara knappt fem veckor. Men jag har sysslat med knipövningar i två veckor (har ännu inte vågat mig på knipkulor, tänkte avvakta med det ett litet tag till) och rumplyft för att stärka muskelkorsetten, och jag tycker det har blivit en dramatisk skillnad under den tiden. Direkt efter förlossningen kändes det som att det satt en klädnypa bakom klitoris så fort jag slappnade av i underlivet. Nu är det bara om jag sitter på huk det kan kännas så.

Kan tilläggas kanske att jag kände så ibland redan under graviditeten, och vissa gånger att området domnade också. Jag hade ganska mycket trassel med fogarna i slutet...
Svar på tråden spänningar i klitoris efter förlossning