Matlåda till nattskiftet?
Vad brukar ni ta med er att äta när ni jobbar natt??
Nyfiken i en strut och ska jobba natt för första gången i mitt liv om ett par veckor.
Vad brukar ni ta med er att äta när ni jobbar natt??
Nyfiken i en strut och ska jobba natt för första gången i mitt liv om ett par veckor.
Ja de tär viktigt du får näring på natten med, eftersom man sover på dagen då, måste man ju ha sin näring nattetid.
Jag har en väninna som bara tar med sej lätta grejer på natten som fil, flingor, frukt, sallad osv.
Men en annan väninna har med sej riktiga middagar.
Du får testa dej fram och se vad din kropp mår bäst utav.
I bland tar jag inget med mig utan äter mat före jag skall jobba natt.
Om jag tar med mig något brukar jag ta med frukt, grönsaker och lite dipp att dippa grönsakerna i. Det beror lite på vad jag är sugen på.
Åh, glöm inte att äta frukost innan du går och lägger dig på morgonen!!! Ät lätt lunch när du vaknar och ät sen middag på kvällen innan du går och jobbar.
Min man som jobbar natt har med sig "middag" och ett par mackor. Det han borde äta dagtid då han numera sover...
jag äter middag innan jobbet, sen fikar jag te o mackor på jobbet o äter frukost innan jag lägger mig på morgonen.
På vår nattföreläsning så sa SSK att man inte ska äta efter 23.00 för då "stängs" magen av,den arbetar inte när man "ska" sova.man får dricka vatten om det behövs,men inte för mycket. sedan är det okay att äta egen runt efter fem på morgonen igen för då startar motorerna igen.jag åt innan jag gick hemifrån,eller runt 20-21.jag gjorde så att jag hade med smörgås,varma koppen eller dyl och åt på fikat runt 23.00-23.30.sedan drack jag bara vatten fram tills morgonkvisten då jag tog en frukt..och frukost innan jag la mig när jag kom hem.
En del blir ju superhungriga när de jobbar natt. Men det där är väl individuellt också.
Tror jag satsar på att ta med mig något lätt att äta och frukt bara.
ja det är rätt tufft ibland,det kan kurra rejält.men då tog jag en frukt eller något annat lätt att äta...
Min matdag ser ut så här när jag jobbar natt:
Frukost ca kl 5.30-6.00 på jobbet: Tex Yoghurt lätt naturell, linfrön,solrosfrön med en blodapelsin i samt ett ägg.
Sover 8-15 tar en frukt eller lite nötter om jag är hungrig annars inget.
Middag kl 17.00 (man måste ju äta med familjen :)
Om jag tränat tar jag en proteindrink efter.
Kvällsfika 22-23 på jobbet: tex minikeso +apelsin 1-2ägg (det står man sig bra på)
En frukt mitt i natten om jag är superhungrig annars bara tex varm svartvinbärs light dryck.
Det kanske märks att jag kör GI inspererat va?
Jag har bara med mig en smörgås som jag äter vid 22:30 tiden. Sedan äter jag inget mer innan frukost vid 6-tiden.
Blir jag superhungrig tar jag en frukt.
Lycka till med nattkneget
Jag skulle ta med en shake
men det är ju jag det
Hmm. Jag kör nog på frukt och fil med musli eller nåt liknande. Det bjuds på nyponsoppa och blåbärssoppa som jag kan nyttja om det krisar ju =)