• mintchocolate

Bra, bensinsnål bil

Hej!

Min pojkvän har funderingar på att byta bil. Den har har nu drar så mycket bensin att man känner sig som världens miljöbov när man kör den. (BMW 520) Dessutom blir det dyrt!

Här är våra krav:

* Max 100 000 kr
    * Fem-dörrars
    * Ej för liten, måste kunna frakta en del. Ej för stor heller för då drar den ju för mycket ändå. Något mellanting.
    * Tidigast -03:a
    * Toyota och Volvo tycker vi är bra, men även andra alternativ är möjligt.

Kommer inte på mer just nu, men vi, eller framförallt jag, är nyfiken på om ni har några förslag

Vi lånade en Toyota Yaris Verso en gång och det var sådan skillnad på bensinåtgång så det var inte klokt
    Så den har vi lite som alternativ, men som sagt, vi är lite osäkra än.
    Sedan är det ju hans beslut och han läser itne här, men jag kan ju komma med förslag.

• Svar på tråden Bra, bensinsnål bil
  • Anna Collovin

Visst är det skillnad på bensin åtgången på en BMW 520 och en Toyota Yaris men BMW ni har är ju 100 gånger mer bil också

mintchocolate skrev 2008-03-11 19:14:31 följande:
    Hej!Min pojkvän har funderingar på att byta bil. Den har har nu drar så mycket bensin att man känner sig som världens miljöbov när man kör den. (BMW 520) Dessutom blir det dyrt!Här är våra krav:* Max 100 000 kr* Fem-dörrars* Ej för liten, måste kunna frakta en del. Ej för stor heller för då drar den ju för mycket ändå. Något mellanting.* Tidigast -03:a* Toyota och Volvo tycker vi är bra, men även andra alternativ är möjligt.Kommer inte på mer just nu, men vi, eller framförallt jag, är nyfiken på om ni har några förslag Vi lånade en Toyota Yaris Verso en gång och det var sådan skillnad på bensinåtgång så det var inte klokt Så den har vi lite som alternativ, men som sagt, vi är lite osäkra än.Sedan är det ju hans beslut och han läser itne här, men jag kan ju komma med förslag.
  • mintchocolate
    littlemum skrev 2008-03-11 21:39:29 följande:
    köp en diesel
    Vi har tänkt bensin, men tack ändå

Eller helst av allt elbil, vi ska bara bli miljonärer först...
  • mintchocolate

Anna Collovin skrev 2008-03-12 11:38:44 följande:

Visst är det skillnad på bensin åtgången på en BMW 520 och en Toyota Yaris men BMW ni har är ju 100 gånger mer bil också
    Jo, jag gillar visserligen bilen. Den är välvårdad dessutom. Skinnklädsel och automat är det med, vilket jag gillar, men nu måste vi tyvärr tänka på bensinåtgången.
  • Tecken

Den jag först kommer att tänka på: Opel Astra -05 kombi. Blandad körning: 0,7l/mil! Väldigt stort packutrymme (t ex plats för barnvagn, matkassar etc), trots det upplevs den inte som stor.

• mintchocolate
    Tecken skrev 2008-03-12 15:27:45 följande:
    Den jag först kommer att tänka på: Opel Astra -05 kombi. Blandad körning: 0,7l/mil! Väldigt stort packutrymme (t ex plats för barnvagn, matkassar etc), trots det upplevs den inte som stor.
    Tack så mycket för tipset!
  • Pixboy

Om ni inte behöver kombi så kolla efter Peugeot 307 med utrustningspaket Griffe då får ni läderklädsel mm utan att bli ruinerade och kör en bränslesnålare bil

• mintchocolate
    Pixboy skrev 2008-03-14 16:11:36 följande:
    Om ni inte behöver kombi så kolla efter Peugeot 307 med utrustningspaket Griffe då får ni läderklädsel mm utan att bli ruinerade och kör en bränslesnålare bil
    Tack! grejen är att han verkligen inte gillar Peugeot! Jag älskar dock dessa bilar, tycker de är snygga, men det är ju inte jag som bestämmer vad han ska köpa.

Är det femdörrars förresten? Har fått för mig att de bara har två.
  • mintchocolate

Pixboy

Har du lust att länka en bild på just den du menar förresten? Får upp så mycket olika när jag googlar. Är verkligen inte kunnig på bilar, tycker det är en enda djungel!

Han kan ju ändra sig

Svar på tråden Bra, bensinsnål bil