• SusanneSJ

Tips på rengöring av skinnsoffa sökes!

Har en riktigt skitig f.d beige skinnsoffa att rengöra och de rengöringsmedel vi köpt för skinnsoffor biter inte! Bra tips mottages gärna på hur vi ska få vår skinnsoffa fin igen! Vet att det går då den ena soffan är rengjord men vi fattar bara inte hur tidigare ägare lyckats med detta och vad han använt!

Tack på förhand!!

• Svar på tråden Tips på rengöring av skinnsoffa sökes!
  • SusanneSJ

Vad tusan är det och var kan man köpa det?

• ingensignatur

jag brukar köra med ajax allrengöring, de biter fan på allt.. om de inte biter på eran soffa så kanske vanish gör det? jag e nog kanske inte så bra på soffor.. jaja, försöka går juh =)

• Eofrysina

Köp en Marseilletvål och gör tvålflingor. Lös upp dem i ljummet vatten och tvätta med en mjuk svamp. Tvålflinogrna återfettar och löser upp smuts.

Fast är det inbiten smuts så kanske galltvålstipset inte är så dumt faktiskt. Det är ju väldigt milt och tar bort smuts bra.

Eftertorka med vatten.

• SusanneSJ

LyNxQ:
    Får vi prova, tack för tipset!

ingensignatur:
    Ja kanske det, har vi visserligen inte provat men det är ju snabbt gjort

• LyNxQ

"Läderprodukter som skor, möbler, sadlar, halsband mm mm rengör du med GALLTVÅL Lädret blir rent och behåller sin mjukhet tack vare palmoljan och kokosoljan som finns i tvålen."

• SusanneSJ

Fru hilde:

Ja det är inbiten smuts, eller eg är det nog mycket att den mörknat väldigt i sin färg också, men skitig är den ju anturligtvis också.

Gick att köra galltvål i en butik hyfsat nära oss så imorgon bär det av dit!

Just nu är gubben skickad till att prova ajax, får snart se hurvidare det biter eller inte

• SusanneSJ

*haha* Kan meddela att ajax allrengöring biter hundra gånger bättre på skiten än möbeltvätten som ska vara "strong" från möbelaffären!

• LyNxQ

Se till att ta typ läderbalsam på soffan efter ajax, annars kanske den torkar ut och spricker?

• SusanneSJ

LyNxQ:

Kan ju kanske vara en god idé, fanns medel med i paketen från möbelaffären så vi får väl eftertorka med det, men imorgon köper vi galltväl ändå, måste prova ju

• LyNxQ

Ja det kan man ju ha till kläder och allt möjligt! Jag hade en "i fast format" en gång.. undra vart den tog vägen?? Ska nog köpa en flytande när jag är i färgaffären...

• SusanneSJ

Älskarlivet:

Tvivlar på att de har bättre saker än möbelåterförsäljarna har, det vi köpte skulle vara väldigt starkt och effektivt sa de där , men fråga kan man ju alltid göra om nu inget av de andra biter

• Älskarlivet
    SusanneSJ skrev 2008-03-11 20:36:59 följande:
    Älskarlivet: Tvivlar på att de har bättre saker än möbelåterförsäljarna har, det vi köpte skulle vara väldigt starkt och effektivt sa de där , men fråga kan man ju alltid göra om nu inget av de andra biter
  • hbsson

det finns vita rengöringssvampar "fläcksuddare" finns bland städprodukter. Se till att jobba väldigt försiktigt och alltid med våt svamp. Annars är risken stor att de tar förmycket. Glöm inte fetta in soffan sen, för den blir torr. Vi rengör alltid rikigt skitiga bilinredningar/klädsel med såna. Även husvagnar mm går bra.

• SusanneSJ

hbsson:

Ok tackar! Intressant! Vad ska man ha på duken då? Bara vanligt vatten el rengöringsmedel?

• kajsakarna

jag undrar hur jag ska kunna rengöra min soffgrup som är jättesmutsig.Vad ska jag använda för rengöringsmedel?

• Niclas31

Jag fick min vita skinnsoffa tvättad och rengjord av

www.mattvatten.nu

Den blev verkligen som ny igen!

Jag provade först galltvätt och annan typ av läderschampo men det blev bara smetigt och inte alls bra!

De använde sig av någon ny typ av teknik som verkligen gjorde susen! Kostade bara 550kr för vår vita skinnsoffa!

Svar på tråden Tips på rengöring av skinnsoffa sökes!