Liggande eller stående kakel?
Ska kakla badrum med vita 25*40cm plattor, kan inte bestämma om man ska ha liggande eller stående.
TIPS?!
Ska kakla badrum med vita 25*40cm plattor, kan inte bestämma om man ska ha liggande eller stående.
TIPS?!
liggande- rummet känns längre
ståendes- rummet känns högre
Skulle själv valt liggandes då det ger lite mer djup.
ja vi har rätt högt i tak ändå, så liggande då kanske
Vi kommer nog sätta våra ståendes. Egentligen skulle det vara bra om dom kunde varit liggandes då rummet är litet men eftersom vi kommer ha en duschvägg från vägg till vägg så skulle det liggandes bli kanske typ 3 plattor (vet inte exakt men typ).
Tycker därför att först får rummet avgöra och sen därefter vilket man tycker är snyggast.
vi ska ha en 90*90 duschvägg sånna vingar man kan fälla in.
vi har liggandes och är nöjda rummet känns större.
www.jennyshus.webblogg.se
Liggandes håller jag också på!
Vi har liggandes..i förband. Superfint!
Liggandes, skulle ja ha tatt
Vi gör om vår tvättstuga och kommer ha dem stående, eftersom vi valt att sätta in 2 st avvikande plattor på en vägg med en blomma. Och de två plattorna ska vara stående. så då tyckte vi det ser dumt ut om de andra ligger ned.
Men jag tycker det är fint vilket som.
Det vart liggande, jätte fint!
Beror lite på storleken på badrummet tycker jag. Vi skulle också haft liggandes kakel men hantverkaren tyckte det var synd för då skulle det bli så många kakelplattor som han fick kapa. Beroende på att vi då har ganska litet badrum. Det blev alltså stående plattor och det blev jättesnyggt!
ups, såg att ni redan var klara.