• InteVetJag

Vecka 39, hur mår ni?

Gick in i v 39 igår.
    har foglossning, förvärkar och sd hela tiden och bebis som rör sej hej vilt! hur mår ni andra??

• Svar på tråden Vecka 39, hur mår ni?
  • jen bossman

Hej hej, gick in i vecka 39 i söndags. Jag börjar bli riktigt trött och hoppas hon kommer ut snart. blir så rädd när jag tänker på att det kanske är 4 veckor kvar. Just nu har jag så ont nere i magen. vet inte riktigt vad det är. jag kan inte ens känna skillnad på sd och magknip ;)

jag sover dåligt på nätterna och tycker jag är världens största valross :)

kan ni känna skillnad på sd och förvärkar? vad är det för skillnad egentligen?

när har ni BF? själv är jag beräknad till 22 mars, en riktig liten påskpresent...

• 08Mars

Jag har börjat må lite illa. Har mått toppen under hela graviditeten. Nu har jag förutom illamående fått lätt foglossning. Jag får mycket sammandragningar då jag är ute och går med hundarna men i övrigt är det lite lugnare. Jag längtar verkligen efter att den lill* vill titta ut! Den lilla rör sig även här hur mycket som helst. Tycker väl att den lill* borde vila och förbereda sig!

Lycka till InteVetJag

• enilorac

Är beräknad till 22 mars och har haft lite förvärkar som känts som molvärk.... Inte upplevt en enda sammandragning.

Flödet i navelsträngen visade igår utanför normalt så jag ska på koll på torsdag igen. Kanske blir kvar då och igångsatt med gel men mina känslor inför det är blandade. Att sätta igång någon som tidigare är snittad är något man sällan gör p.g.a alla komplikationer som kan uppstå... Men det känns jobbigt och gå och veta att flödet är påverkat.....

Vill att förlossningen startar naturligt innan torsdag !

Kram C och C

• InteVetJag

jag vet skillnade på SD och FV men jag kan inte känna skillnaden. hehe
    vid sd ska tydligen hela magen bli stenhård och sd ska tydligen inte göra ont, förvärkar är vad jag hört sd som gör ont, krångligt de där!

jag har ont nere i svanken med jämna mellanrum dygnet runt, undrar vad de är. jag har redan en son men vet inte mer för de=)
    hugger och sticker i blygdbenet och känns ofta som att bebis är på väg ut. Jag har bf 24 mars

• InteVetJag
    enilorac skrev 2008-03-11 22:00:27 följande:
    Är beräknad till 22 mars och har haft lite förvärkar som känts som molvärk.... Inte upplevt en enda sammandragning.Flödet i navelsträngen visade igår utanför normalt så jag ska på koll på torsdag igen. Kanske blir kvar då och igångsatt med gel men mina känslor inför det är blandade. Att sätta igång någon som tidigare är snittad är något man sällan gör p.g.a alla komplikationer som kan uppstå... Men det känns jobbigt och gå och veta att flödet är påverkat.....Vill att förlossningen startar naturligt innan torsdag !Kram C och C
    okej, jag har funderat på att be om igångsättning då ja knappt kan ta hand om min son pga foglossning och smärta dygnet runt men jag är lite kluven på igångsättning jag med, fast av annan anledning, jag vill veta vilket datum bebis verkligen tänkt komma, känns lite "fejk" annars =)
    Jobbigt situation (din asså) men vad ska man göra, annat än å lyda läkarna !
  • jen bossman

Hur kollar man flödet i navelsträngen?

• Stina m buffe i ugnen

Jag tror jag också har problem med att avgöra vad som är vad... sammandragningarna är klockrena, stenhård mage, check. Sen kommer en konstig mensvärk på kvällen eller när jag är upp en av alla otaliga gångerna på natten... Är det förvärkar? Det är inte korta stunder, utan snarare 5-10 minuter i taget... Knasigt, men säkerligen heeelt normalt! Så ilar det "nere i" (lite svårdefinerat) och ibland på insidan av låret. Jag tycker det är så spännande hur kroppen utvecklas vecka för vecka!

Och sprattlas gör det här med, mer och mer senaste dagarna! Jag förstår inte hur den lill* får plats att krumbukta sig! Sen har jag en ganska naturlig förklaring till att den vill leva loppan - den har börjat få lite mera mat. Min aptit har kommit tillbaka! Har inte gått upp nåt från vecka 30 till 38, men nu verkar det som kroppen verkligen vill boosta upp energiförråden! GOTT med mat! Men ibland får jag allt lite "halsvarmt", vore överdrivet att kalla det halsbränna...

Mitt "bäst-före"-datum är den 21:a mars. Lycka till!

• Taniqua

Ja går snart in i v39...på torsdag...

Jag mår bättre nu än någonsin under graviditeten...
    Första gången jag kunnat gå nästan normalt... känner knappt av bäckbotten uppluckringen osv... helt sjukt...
    Och jag önskar att jag kommer känna så här hela nästa graviditet hehe

Har nu bara "mens-värk" o lite ont hit o dit...men det e inget att sura för *ler*

Väntar nu bara in att den riktiga smärtan kommer.... vill juh ha mitt lilla knytte i famnen nuuu.... =)

• Taniqua

Vild e bebisen också.... helt galen där inne....jag som trodde han skulle lugna sig lite...men inte....    o sen sover jag ca 1,5 timma per natt.......
    Men annars bara bra *ler*

• enilorac

jen bossman: Man kollar flödet i navelsträngen vid UL......

Kram c och C

Svar på tråden Vecka 39, hur mår ni?