• pajas01

kan man ha nötkräm i bullarna istället för kanel och socker? blir de gott?

har en sådann där burk med nötkräm (nutella eller va de nu heter).. tänkte helt enkelt om man kan ha de istället för kanel socke r och smör..

någon som har gjort å hur gjorde ni då? hade ni smör eller något mer imellan mer än nötkrämen eller?

pälsocker..?

hur länge ska dem vara inne??

• Svar på tråden kan man ha nötkräm i bullarna istället för kanel och socker? blir de gott?
  • Häxan Jia

de fungerar fint

De är även gott att göra varm chocklad på nötcreme *tipsar*

Så satans lycklig och fortfarande EN STOLT SLYNA!!!!
  • Häxan Jia

Jag blandade smör och nötcreme och bredde på bullarna.. blir lite kletigt men jag tyckte de blev gott.. ännu godare om man har kardemumma i degen...

Så satans lycklig och fortfarande EN STOLT SLYNA!!!!
  • Dino78

Det har jag gjort och det blev gott. hade hackad sötmandel istället för pärlsocker på sen.

DIF i själ och hjärta
  • pajas01

e de lika gott som vanliga kanelbullar.. eller kanske godare?

vet inte riktigt vad jag ska satsa på..

• Wren

gör både och! halva degen med kanel som vanligt och andra halvan med nutella?
    det kan ju inte bli värre än äckligt i alla fall

• Vifsla

Min mormor gjorde alltid bullar med sån där hasselnötskräm. Inte nutella utan kornig kräm eller pasta kanske man ska säga. Rektanglig burk med nötter på omslaget.
    Och det var så gott så man nästan dog!

• mandorle

Det funkar bra!"
    Vi tar ofta en sött bröd deg (typ brioche( och sen fyllar man det med nutella,det är underbart gott till frukost.

Svar på tråden kan man ha nötkräm i bullarna istället för kanel och socker? blir de gott?