• KiaFamily

Bola.gravidsmycke

Har läst lite om smycket, Bola. Är det nån som har ett sånt?? skulle vilja köpa, men hittar inget på nätet, eller Irl. Var har ni köpt erat??

Citerar/kopierar info, från en sid jag läste om smycket: Bola - Gravidsmycken
    Den mexikanska bolan eller graviditetspinglan är ett vackert smycke för gravida. Inuti smycket finns en liten xylofon på vilken en liten boll dansar runt och avger ett speciellt svagt ljud när kvinnan rör sig. Genom att bära smycket långt ner på magen kan barnet höra ljudet.

Från cirka 20:e graviditetsveckan kan barnet i magen höra och känna igen ljudet. Det magiska rogivande ljudet lugnar bebisen under graviditeten och efter födelsen känner barnet igen ljudet och blir lugn av det.

• Svar på tråden Bola.gravidsmycke
  • AnnaGBG

De har dem även i Babyproffsenbutikerna.

• Elpida

Jag har ett, är en liten söt kula med hjärtan och låter som en liten skallra men med mjukare ljud. Vet inte om bebisen hör dock för ljudet är så lågt att jag knappt hör det sjäv. Men jag älskar smycket och tycker det är urgullit! Dom säger ju att bebisen kommer att känna igen ljudet när han väl är här, vi får väl se Jag fick mitt i present.

• Jenn76

Jag har också köpt, inte bara ett utan två gravidsmycken. Fungerar eller inte fungerar, det vet jag inte? Men, jag satte i hänget i en egen silverkedja jag hade hemma (snyggare än det svarta bandet som ingår) och jag tycker det är JÄTTESNYGGT. Jag köpte ett turkost och ett rosa.

Svar på tråden Bola.gravidsmycke