• lindab

140 cm lång, vilken ålder är det?

hej! jag har hittat en säng till dotter, den är 140 cm lång. ... så..jag undrar vid vilken ålder det är ungefär, så jag har lite koll på hur länge hon kan ha den?   lite konstig fråga kankse...  men men..tack o lov för FL..hehhehe!

Tindra, som ett ljus =)
  • Svar på tråden 140 cm lång, vilken ålder är det?
  • Ellekan

När det gäller kläder räknas 128 centilong som 7-8 år.

• Ellekan

Men min femåring har 128 kan jag tillägga...
    Och i en säng måste man ju ha lite marginal...

• Hertha

Beror ju lite på generna.

Till mig hade den räckt länge, jag var typ 140 cm när jag började sjuan

• pajas01

kom ihåg att jag gick i 3:an när jag va 140cm.. fick nämligen åka alla karuseller på liseberg då!!!

• 68an

Om man utgår från klädstorlekar så har är 140 cl tänkt för barn på 9-10 år men en säng måste ju vara längre så är hon normallång så max till 8 års åldern men troligtvis måste en ny säng inhandlas då hon börjar skolan.

• Mars2007

Ja, som Hertha skrev så beror det en del på generna. Jag kommer (av någon anledning) ihåg att jag var 146 cm när jag var 9 år.

• miliasmamma

Min dotter som är 7 år nu är ca 130cm.

• 3 gossar

Mina gossar blir 6 o 7 i år och de är runt 130

• lindab

tack för alla svarSkrattande   min dotter är snart 2 o vi ska arkivera spjälisen....  så nu vankas ordentlig säng, jag vill inte ha en växasäng. har hittat en fin på babyproffsen..  den var 140 cm lång, så om det är den åldern ni skriver..så låter det lagom...hon kommer förmodligen vilja byta säng när hon blir äldre...  men det är en vanlig vit säng, så den funkar i några år iaf...  tack för era svar, nu tror jag att jag ska betälla sängenSkrattande

Tindra, som ett ljus =)
Svar på tråden 140 cm lång, vilken ålder är det?