• helenkristina

något för att lindra hosta!!!

Min älskade son på 8 månader har för andra gången på en månad drabbas ut av hosta och förkylning. Vi använder oss ut av näsfridan när han börjar bli täppt i näsan så det fungerar bra.
    Jag vill kunna lindra hans hosta, väcker sig själv på nätterna osv.
    Någon som har ett bra tips på vad jag kan göra. Finns det någon hostmedicin för 8 månader bebis??

Helen

• Svar på tråden något för att lindra hosta!!!
  • Mamma igen 07

Du kan ju ringa till BVC och be om att få recept på Mollipect, det kan man ge från 6 månader!

Stolt Tvåbarnsmamma!
  • helenkristina

Tack det ska jag höra efter!!

• Jojjo

Har oxå en kille som hostat en del. Vi har fått både mollipect och ventolin utskrivet, men det har inte hjälpt honom. Det som hjälpt bäst är att ha sängen upphöjd samt att ge överdrivet mycket vatten=)

Tror inte det finns nåt annat att ge (förutom ventolin och mollipect) när de är så små....

Lycka till!!

• helenkristina

Patade med bvc precis hon trodde mollipect var recptfritt? Hon menade på att det gick lika bra att ge dem en massa att dricka!

• verrron

varm röd saft (ej light) hjälper mot hostan..
    Även alvedon är hjälper...

• Kulta17

Enligt en vän som är läkare har det gjorts en studie som visade att placebo är lika "bra" som hostmedicin!! Men vad gör man inte kl två på natten när inget annat funkar.

Min dotter har nu hostat i 3 veckor. Ska prova röd saft. Kvittar det vilket smak?

• goldcoast

Vet att min farmor sa då jag var liten att svartvinbärssaft är bra.
    Den brukar barn gilla oxå.

Kulta17 skrev 2008-03-13 08:00:04 följande:
    Enligt en vän som är läkare har det gjorts en studie som visade att placebo är lika "bra" som hostmedicin!! Men vad gör man inte kl två på natten när inget annat funkar.Min dotter har nu hostat i 3 veckor. Ska prova röd saft. Kvittar det vilket smak?
  • Tjollabolla
    helenkristina skrev 2008-03-12 08:46:25 följande:
    Patade med bvc precis hon trodde mollipect var recptfritt? Hon menade på att det gick lika bra att ge dem en massa att dricka!
    Nej, mollipect är inte receptfritt. Hur kan bvc inte veta det?
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Mamma igen 07

Klart att Mollipect är på recept, det är ju det till vuxna också!

• Loulo

mollipect, bricanyl..... har aldrigt hjälpt min pojke, han är host-pojke.
    han fick recept på lephenton och desentol så att man blandar dem, efter två-tre dagar försvinner hostan.
    jag har den alltid hemma.

Svar på tråden något för att lindra hosta!!!