• maria lintott

Teutonia spirit s3

Hej
    Nu tror jag mig ha hittat den bästa vagnen.
    Är det någon som har en teutonia spirit s3?? För jag undrar om man kan använda den som "första" vagn. Eftersom man kan vända sittdelen mot sig och ha fullt liggläge. Kan man då ha den som en kombi vagn, men mjuklift i??
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Teutonia spirit s3
  • maria lintott

buffeli buff... jag tror jag vet svaret, men jag tänkte om nån har en sån, hur ni har gjort?

• Houston

Hejsan.

Vi köpte en s3:a och jag är hur nöjd som helst. Vi köpte en separat liggdel som vi hade i ca 6 månader, tills sonen började kunna sitta själv o bli nyfiken, de är ju inviduellt när de sker, men vi hade vår liggdel i ca halvåret. Jätet bra, lätt att ta av o bära med sig, är ett handtag i sufletten som är bra!

Sedan har vi haft sittdelen, som har fullt ryggläge o är lika nöjd med den. Vagnen i sig är sjukt smidig att både gå i trånga affärer, grusväg som i snömodd - vi har testat allt. Kan dock säga jag aldrig gått m framhjulet låst, då tycker jag vagnen känns liiiite ostabil, men de är nog fö rman är så van med att den är lättkörd m svängbart hjul. Tycker ju de är halv mysko att göra "vanlig" fyrhjulig vagn också

Lycka Till med allt

Lycklig mamma [Colin 070514]
  • maria lintott

Ok, vad bra, men KAN man om man vill använda sittdelen från början, i fullt liggläge, med mjuklift. Vi har så j-a liten baklucka å sambon vill inte byta bil (inte jag heller iof sig) så det hade varit så grymt om man kunde ha denna från början, uta att behäva ha en stor, hård liggdel.

För vagnen är snygg, liten, 3-hjulig och att ma kan vända sitdelen MOT sig!! Den verkar ju bäst hittills..

• semlan10

Vi har också köpt en S3, har visserigen inte fått börjat använda den ännu men om några veckor så.
    Vi har köpt en hårdlift till vår vagn men det borde funka lika bra med en mjuklift.

• Houston

Det tror jag absolut man skulle kunna ha. MEN den liggdelen vi hade va något mindre o mindre "fluffig" än sittdelen.

Ja, så resonerade jag också, att man kan vända den lätt mot sig, eller som nu när killen snart är 1 år, kanske börja vända den från sig, vi har en enormt nyfiken kille

Vi köpte vår från www.mypram.com Smidigt o fraktfritt! Gå in o kolla, kolla gärna in liggdelen också, den är inte så dum Så kan man ha olika fäger på liggdelen och sittdelen också, vi hade en röd/svart liggdel och nu en grå/svart sittdel.

• maria lintott

Ja jag kollade faktiskt den sidan efter att ha sökt runt å sett att flera här inne hade beställt därifrån med positiva resultat...
    Hur länge fick ni vänta på den? Å det jag inte fattade riktigt var när man skulle välja hjul 40 eller 50, eller om det var 50 el 60. Är det strl eller?

Hur mycket betalade du?

• Houston

Vi betalade inte mer än 6000:- för chassit, liggdel, sittdel, regnskydd o myggnät. Sedan fick vi två regnskydd på köpet, också, lite sämre kvalite, men funkar.

Åh, jag vet inte m hjulen, komme rinte ihåg att vi valde, men de kanske vi gjorde, har de inte m mönster att göra också då? Ska gå in o titta på hemsidan få se om ja blev nå klokare. Jag tror de va runt 10 veckors leverans, undra om de va så? Vi beställde dock sent o fick hem den 2 veckor innan

• Houston

Har kikat lite på hemsidan o tror ang hjulen, så är de bara två olika design på hjul, du/ni kan välja mellan. Sedan stod de 4-6 veckors leverans, tror de är tillbehören som kom någon vecka efter.

• maria lintott

Jag mailade en fråga till dom å fick svar direkt, så nu har jag ju en väldigt positiv syn på dom. Kanske blir därifrån då!!
    Tack för tipsen!

• Houston

Ja, de är hur snabba som helst o förklarar allt väldigt noga, de är bra när man måste maila på engelska/tyska

Lycka Till med både bebis o vagn!!

• snutti

men hur gör man om det blir fel på vagnen?

• Jelibe
    Svar på #3
    Hej, Vi har köpt en s3 m mjuklift (i sittdelen) just för att få in den i bilens bagageutrymme. Nu kan vi få in vagnen helt klar för att stoppa i bebisen, skulle vi ha hårdlift skulle vi vara tvungna att ta isär chassi och lift varje gång och det kände vi inte för. Nu har vi inte hunnit börja använda den för bebis har inte tittat ut än (bf+1 idag), men jag räknar med att det kommer att funka att köra den i stan och lite på landet oxå : )
  • Houston

Man skriver till www.mypram.com o berättar felet, är de "stora" fel kommer de o hämtar vagnen, jag får en låne vagn o de lagar vagnen. 3 års garanti tror ja de va. Är de små fel, skickar de de nya, så man kan laga själv.

• Milo72

Hej, har precis beställt en spirit 3i svart med en hårdlift.Har kollat runt massor och va först inne på en urban jungel. Men den kan man inte vända sittdelen emot sig vilket INTE var ok för oss. Vi bor 6 månader i Åre/Östersund och 6 månader i Grekland så vi sökte en vagn som passar både sand & snö. Jag tror att vi har hittat rätt. Nu köpte vi våran i Östersund och totalt med allt så blev det 7500 kr. Vi var inne på mjukliften först men vi är långa båda två och då kändes hårliften bättre.

Kul att höra fler som e positiva till denna vagn, det e ju nått man vill trivas med
    Kram

• Maskinisten

Vi har skaffat en Spirit S3, den verkar riktigt bra. Dock har vi inte haft möjlighet att börja använda den än, om någon dag kanske ;)

• mammatill2härligavildar

Åh va kul att läsa så positiva kommentarer om denna vagn. Tittade på den i dag och blev helt kära i den både jag o sambon. Blir nog en sån med hårdlift. Den va ju hur smidig som hellst att köra runt och dessutom kändes den ganska mjuk och fjädrad.

• zasata

efter prävat emmaljunga edge duo och bugaboo. köpte jag en s3. och den e sååå bra

Svar på tråden Teutonia spirit s3