Säng i fullstorlek med skyddsbräda?
Vi har tittat runt efter en stor säng till vår 2-åring, men det verkar vara svårt att hitta en i fullstorlek med en bräda så att hon inte kan ramla ur. Nån som har tips på var man kan titta?
Vi har tittat runt efter en stor säng till vår 2-åring, men det verkar vara svårt att hitta en i fullstorlek med en bräda så att hon inte kan ramla ur. Nån som har tips på var man kan titta?
Vi har en juniorsäng till vår dotter som vi kompletterade med en bräda från IKEA som man klämmer fast i sängramen på sidan. Hon har haft den sedan hon var ca 13månader. Brädan är nog knappt en meter lång och kostade ungefär 100kr.
Har samma problem, vill ha en riktig 90-säng till min son, men hittar ingen med en riktig ram och då blir det ju svårt att sätta fast en bräda...
Konstigt, det måste ju finnas. Vi vill gärna ha en säng i fullstorlek (200 cm lång), så att vi kan ligga bredvid henne och läsa godnattsaga när det blir aktuellt.
Precis så vill vi också ha det, men jag hittar verkligen inga 90-sängar med ram. Tills vidare kommer vi att ta en gammal resårmadrass på 120 cm och lägga direkt på golvet. Förhoppningsvis är den så pass bred att sonen inte trillar ur, men OM han gör det så är ju inte fallet mer än 20-30 cm...
Kan vara skönt att ha en bred säng till honom också eftersom han får syskon i sommar (han kommer då vara 2 år) och då kan ju pappan lägga sig hos sonen och sova om det blir mycket nattvak/samsovning/nattamning med den lille...
Men irriterande är det när man inte hittar det man egentligen vill ha. Det verkar vara nån oskriven lag på att man måste börja med en växa-säng...
Jag hittade på Jysk, men nu är det nåt år sen.
På www.ikea.se så säljer de en lös skyddsbräda som man kan fästa på vanliga sängar. Den heter vikare (har jag för mig) och kostar inte en en hundrig tror jag. Man fäster den på sängkanten och kanten måste vara mellan 18-25 mm tjock har jag för mig.
Kolla där, för då kan ni ju köpa vilken enkelsäng som helst nästan, bara inte karmen är för tjock eller tunn
Karpet - Problemet är att jag inte hittar nån 90-säng med en ordentlig ram att fästa brädan i... Oftast är det bara vid huvud och fötter som ramen går upp, vid sidan är det inte så mycket till fäste...
Kolla runt på blocket kanske..
Annars kan ni ha en resårmadrass direkt på golvet så blir fallet inte så högt... 2-åringar bruka kunna hålla sig i sängen för det mesta...
Vi köpte en Kura från Ikea. Den är väldigt låg och i början hade vi en madrass nedanför sängen för säkerhetsskull. Dessutom har jag sett att endel har skruvat/spikat fast en bräda på egen hand som fallskydd.
Vi har en 120 säng till sonen o vi hitta en sängram på blocket i trä o så köpte vi madrass o så köpte vi en skyddbräda på Ikea, blev kanon