• Hallonsocka

Varför drömmer jag dessa mardrömmar!??

Pratade med min morsa, hon sa att hon också drömt konstigt under alla graviditeter med mig och mina syskon.

I natt drömde jag två mardrömmar, en att där jag drack vitt vin (gillar inte ens vitt vin, dock champagne) fast än att jag var gravid, det var någon som "hört" att det inte var så farligt...Sedan var jag resten av drömmen livrädd att jag skadat barnet.

Den andra drömmen var att jag inte kunde amma, det kom ingenting och jag var så förbaskat orolig att barnet skulle svälta ihjäl.

Fan, jag slipper vakna av att behöva gå upp och kissa, men vet inte om jag vaknar särskilt utvilad med alla dessa mardrömmar om nätterna :-/ Någon annan som drömmer konstigt?

• Svar på tråden Varför drömmer jag dessa mardrömmar!??
  • Casper2004

Jag drömmer oxå skumma drömmar...är i vecka 27 och senaste veckan har jag drömt jättemycket..det är vanligt att drömma när man e gravid har jag läst!drömde mycket när jag väntade sonen!

Casper 4 år och bebis i magen bf 080615
  • lindaoh

Hej, det är fullt normalt att drömma mysko drömmar under graviditeten. Kolla in några av mina som jag skrivit ner på min blogg ;)
    En del av dom är riktigt sjuka.

www.lindasgraviditet.blogspot.com

• tess1987

Jag drömmde massa konstigt, men fick höra att man drömmer sånt för att man börjar gå in i mamma rollen.

Jag drömmde att jag lämnade mitt barn när det låg och sov för att snbbt gå ner i tvättstugan. Halvvägs så kommer jag på, men herre gud jag kan ju inte lämna barnet. Springer tillbaka och när jag komeer in så är barnet borta.

svettig jag var då kan jag säga när jag vaknade.

• Hallonsocka

FY :-/ vad hemskt... Jag kommer bara att tänka på att hemskt man utsatt sina föräldrar för, inte kommit hem från vänner i tid, eller stannat ute hela natten utan att ringa, fan vad dåligt samvete man får.

• Clouds

Är i vecka 19 o mina drömmar blir bara livligare o livligare. I min senaste dröm sparkade bebisen så mycket så foten kom ut genom magen, obehagligt! :S

Men som de andra säger, livliga drömmar är tydligen vanligt under graviditeten.

• FrökenFifi

Jag drömde att jag fick missfall, det var hursomhelst det äckligaste jag varit med om hittills- drömmässigt. Så det är nog rätt vanligt men inte så kul kan jag säga...

• Casper2004
    FrökenFifi skrev 2008-03-12 12:47:03 följande:
    Jag drömde att jag fick missfall, det var hursomhelst det äckligaste jag varit med om hittills- drömmässigt. Så det är nog rätt vanligt men inte så kul kan jag säga...
    ja usch ja!jag drömde att jag födde barnet när jag var i vecka 18...usch inge roligt!man nästan grinade i sömnen!uffa!
    Casper 4 år och bebis i magen bf 080615
  • Virumpirum84

Ja huvva mycke drömmar som e mysko dyker upp allt eftersom nätterna rullar på nu..

Drömmer mycke om förlossningar.. tidig födsel.. det kommer 2 barn ist för 1 barn.. Sambon missar förlossningen.. fött å kommit hem å ska klara av att vara mamma.. å de e en hel uppsjö av drömmar som dyker upp om nätterna..

Vissa e riktigt mysiga oxå så man e alldeles varm i kroppen när man vaknar.. å ibland gråter man för att drömmen vart ur hemsk.

• little pink lady

Svårt att somna för det första. Jag som annars brukar somna direkt jag lägger mig. Jag drömmer jättekonstigt. Oftast mardrömmar + att jag måste upp och kissa flera gånger. :)

• Chai Latte

kan tänka mig att det undermedvetna spelar oss ett spel, att vi kanske behöver gå igenom vissa tankar o sådära...

Jag drömde att alla tog o drog i mitt barn o ville hålla det, o att jag själv inte fick, tillsist tog jag bebis, satte mig i ett annat rum och ammade

Svar på tråden Varför drömmer jag dessa mardrömmar!??