apotekets nagelstärkare??
undrar om det är någon här som provat apotekets (ACO's) Nagelstärkare och ifall den i så fall har fungerat? mina naglar är så himla sköra och skivar sig hela tiden..
undrar om det är någon här som provat apotekets (ACO's) Nagelstärkare och ifall den i så fall har fungerat? mina naglar är så himla sköra och skivar sig hela tiden..
Grejen med nagelstärkare är att man måste använda dem jämt, slutar man så börjar naglen skiva sig igen. Mitt råd är att köpa en nagelolja och smörja naglarna med. Det enda nageln tar åt sig är vatten eller olja, vatten gör att nageln torkar ut och skivar sig, om man oljar in naglen så kan inte vatten tränga in och naglen blir elastisk och skivar sig inte. Det går inte med vanlig olivolja el liknade för den oljan har för stora "molekyler" utan det bör vara texmandeloja eller rishöljeolja i för att det ska funka.
mandelolja skulle det stå
Japp, har provat den. Det var bara att kasta i sopen.
Saken med nagelförstärkare är att man inte får egentligen använda dem varje dag, för då kan du få nagelsvamp och då väljer jag hellre att ha sköra naglar än nagelsvamp, som är svårt att få bort.
Använd mycket mjukgörande hand- och nagelkräm, och fila inte naglarna för det gör att de flisar och blir skörare. Klipp gärna av dem så fort dem har växt lite för att på så sätt stärka naglarna.
Använd vanlig nagellack annars, har själv fått tjockare naglar på bara 3 v genom att bara använda vanlig nagellack.
raspberryrevolution: tack för tipsen =) kanske ska köpa madelolja istället då, låter ju helt klart bättre iaf.
Mizz Turko: jag var på apoteket innan och läste på nagelstärkaren och det stod att man skulle ta det varje dag? men det kanske finns olika sorter? tack för tipsen iaf =) har också testat med vanligt nagellack men det hjälper inte på mina tyvärr..
Mizz Turko skrev 2008-03-12 10:44:30 följande: