• mojsig

Är i vecka 35, slemproppen gick igår kväll.

Hur är det med slemproppen egentligen? Den kan väl återbildas hoppas jag? För än är jag inte redo för att grabben i magen ska komma ut! Är ju bara i vecka 35.
    När jag väntade sonen så började värkarna 4 dygn efter att slemproppen lossnat.

Fler som den har gått tidigt för men det har inte satt igång för det..?

Lugna mig snälla!

• Svar på tråden Är i vecka 35, slemproppen gick igår kväll.
  • Fridlund

när jag väntade mitt första barn gick slemproppen 3 veckor före han föddes, så det är nog ingen fara!

• Ammi

Här är en till... min slempropp gick i måndags v33+5. Det är något lurt på gång i magen och jag har smärtsamma sammandragningar av och till.

Förra gången gick slemproppen v40+3 och sonen föddes tidig morgon v40+5

• Feelfree

Skrattandekanske bebis på G...

Första gången gick slemproppen tillsammans med vattnet.
    Andra gången gick slemproppen på  ef. Han föddes på natten 02,30..

Lycka till!

• molly 81

Vilken bra tråd jag hittade=)

Första bebisen i magen, är i vecka 34. Sjukskriven för prematura sammandragningar... Hu ser slemproppen ut?! Det kom nämligen en liten geleklump på pappret när jag kissade för en stund sen.. Inte mycket alls, men inget jag upplevt "komma ifrån mig" innan *ler*

Tacksam för svar=)

• Elphaba

Min slempropp gick i måndags, är 35+6 nu och väntar fortfarande på bebis (vet att jag är 3cm öppen och mjuk och "redo" s.a.s, och att förlossningen förmodligen kommer sätta igång inom max 2 veckor)

• nettizz

min slempropp gick i torsdags förra veckan och jag är öppen 4 cm men bibehållen 2 på tappen.
    till mig säger dom bara att det kan dröjja lääänge innan bebis kommer! men jag har ont och mår allmänt dåligt så jag e inlagd på sös för observation... hoppas på bebis snart annars kreverar jag av dessa smärtor....

dom vägrar nämligen att sätta igång mig oxå trots vädjan från mig. inte före v 37 säger dom. är i v 35+6 idag...

• monica75

jag är i v 34+ några dagar, och min slempropp gick i morse. Inget blod i utan bara vitt/gult.
    Har haft mycket förvärkar till och från men igår var nog värsta dagen och det var väl dom som gjorde att det började släppa.
    Så nu går man bara och väntar på att det ska hända mera grejer, men såklart det bästa är ju om det dröjer två veckor till.

Det här är mitt fjärde barn och nr tre hade också bråttom ut. vattnet gick 36+6 och då hade dom stoppat mina värkar med bricanyl några gånger från vecka 31-34.

Så vi får se när den här vill komma ut.

• Susiepie

För mig tog det gansa precis en vecka från propp till bebbe :)
    Lycka till :)

Våran älskade familj Stoffe Susie Makke och Lillibebis
  • Taniqua

Min slemmis gick den 21 feb.... och går in i v 39 först i dag    inget har hänt här ännu iaf...*ler*

Svar på tråden Är i vecka 35, slemproppen gick igår kväll.