Din bästa huskur mot urinvägsinfektion!
...tages tacksamt emot!!!
...tages tacksamt emot!!!
Jag har fått skitmycket problem med mina urinvägsinfektioner under gravidteten så jag har fått medeciner mot det men annars har jag hört att man ska dricka massor av vatten och tranbärsjuice/saft
Citron vatten!!
Många liter för att rensa njurarna och systemet.
Många säger att de e en myt men icke sa nicke.
Kör på de .. Massor med citronvatten.
Ok, det låter bra... Citronvatten har jag inte provat... däremot sitter jag och hinkar i mig tranbärsjuice...
Ska genast till köket nu och pressa citroner...
Osockrad tranbärssaft! Finns i hälsokostbutiker. Det är superbra. Jag brukar köpa saft och frysa in som isbitar, bara att plocka fram när jag känner av UVI. Håller med om att citronvatten också är bra. Viktigt att dricka massor för att skölja bort bakterierna.
Jajjemen, Citronvatten i massor- och droppa i en skätt äppelcidervinäger.
Fy fan vad illa det smakar!
:)
Ja, man ska dricka massor - det rensar! Men man bör oxå gå till läkare, så bakterierna inte går upp i njurarna eller at et blir värre, så du får en penicilinkur!
Är man inte gravid kan man ta en fylla.. jag menar att man kan dricka en massa öl eller cider, för det gör att man kissar mkt å får ut en massa bakterier i och med det. Inte så sunt kanske, men på mig funkade det (när jag inte var gravid självklart).
Annars håller jag med om tranbärsjuice - det har jag hört flera gånger att det ska va bra!
Lycka till!
Jag kör på mycket vatten och tranbärstabletter från hälsokostbutiken. Mitt liv blev mycket enklare sen jag hittade tabletterna. Jag skulle nog tvärtemot rosentagg säga att du ska undvika alkohol, det är en massa socker i det och det gillar uvi-bakterierna. Stoppa alltså i dig så lite socker som möjligt. Ska du köpa tranbärsdricka, se till att den är osockrad.
Massor av tranbärsjuice och c-vitaminrika drycker. Några teskedar silverjoner också. Sedan varma bad, hålla mage och snippa varma. Hörde att man kan både dricka kamomillte och badda snippan med avsvalnat kamomillte.
Undvik att äta och dricka sötsaker, det gör att bakterierna får extra power! Surt, surt, surt ska det vara!!
Citronvatten är också bra, men en gång när jag drack mängder av det fick jag jätteont i njurarna och började spy istället. Så jag lade ner den verksamheten.
Ekorrfamiljen skrev 2008-03-12 11:59:11 följande:
Tranbärsdryck hjälper mej att hålla UVI i schack... Fick även ett tips om att dricka ett glas apelsin juice innan jag lägger mej. Eftersom man inte tömmer blåsan på ett tag under natten så finns juicen där och det gillar absolut inte bakterierna...