VARNING för sommarlagret
Vill avråda alla från att handla från Sommarlagret, som via blocket har försäljning.
http://www.blocket.se/li?ca=8_s&id=17869
Vi beställde möbler därifrån, de var förvirrade och sa först ett datum då de skulle skickas, sedan när de inte kom fick vi ett nytt osv..
Möblerna kom till slut, vi fick ingen räkning utan väntade på att de skulle skicka en...
Satte inte ihop möblerna på en gång heller och när vi hade gjort det såg vi att de var lite dåligt täckta med färg (vita, sprutmålade) och iläggsskivan hade en lång repa på ovansidan.
Igår hade de ringt mig för "de hittade inga uppgifter på att jag hade betalat för möblerna jag fick i....december...nej februari...." (ingen koll)
Ringde det anvigna numret idag och sa att jag inte fått några betalningsuppgifter, då sa han att han hade mailat dem...när jag sa att jag inte fått något mail från dem och undrade vilken adress de hade skickat till sa han att de hade skickat brev...när jag frågade till vilken adress eftersom vi inte fått något brev började han svamla om något annat och att han skulle kolla upp det.
Jag sa att möblerna var lite dåligt täckta med färg, att tex ena bordsbenet ser nästan smutsigt ut för att färgen inte täckt, och några stolar likaså och repan i iläggsskivan. Då blev han galen helt tokig och började skrika att jag borde ha hört av mig tidigare och att jag försökte smita undan betalningen och jag kunde ha gjort repan själv...(skulle jag ha fått färgen att rinna av också?)
jo jag borde ha ringt på en gång, men hur lång tid har jag på mig att sätta ihop möblerna då? Och hur lång tid har man att reklamera? Varför skickade de ingen räkning? Och varför blev han så arg? Är det fler som klagat?
Sedan tycker jag inte det är min uppgift som köpare att ringa och efterlysa en räkning som han tyckte jag skulle göra....
Om man sköter ett företag på det här sättet anser jag att man inte vill ha fler kunder!? Det är ju inte så att jag kommer rekommendera någon annan att handla därifrån när han anklagar mig för att försöka slippa undan betalning, när de inte skickat räkning!
Har pratat med andra som beställt därifrån, de har inte heller fått räkningar!
Så akta er för att stöta er med de två männen! jag blev både arg och ledsen efter det samtalet!