• Peak

VARNING för sommarlagret

Vill avråda alla från att handla från Sommarlagret, som via blocket har försäljning.
    http://www.blocket.se/li?ca=8_s&id=17869
    Vi beställde möbler därifrån, de var förvirrade och sa först ett datum då de skulle skickas, sedan när de inte kom fick vi ett nytt osv..
    Möblerna kom till slut, vi fick ingen räkning utan väntade på att de skulle skicka en...
    Satte inte ihop möblerna på en gång heller och när vi hade gjort det såg vi att de var lite dåligt täckta med färg (vita, sprutmålade) och iläggsskivan hade en lång repa på ovansidan.
    Igår hade de ringt mig för "de hittade inga uppgifter på att jag hade betalat för möblerna jag fick i....december...nej februari...." (ingen koll)

Ringde det anvigna numret idag och sa att jag inte fått några betalningsuppgifter, då sa han att han hade mailat dem...när jag sa att jag inte fått något mail från dem och undrade vilken adress de hade skickat till sa han att de hade skickat brev...när jag frågade till vilken adress eftersom vi inte fått något brev började han svamla om något annat och att han skulle kolla upp det.

Jag sa att möblerna var lite dåligt täckta med färg, att tex ena bordsbenet ser nästan smutsigt ut för att färgen inte täckt, och några stolar likaså och repan i iläggsskivan. Då blev han galen helt tokig och började skrika att jag borde ha hört av mig tidigare och att jag försökte smita undan betalningen och jag kunde ha gjort repan själv...(skulle jag ha fått färgen att rinna av också?)

jo jag borde ha ringt på en gång, men hur lång tid har jag på mig att sätta ihop möblerna då? Och hur lång tid har man att reklamera? Varför skickade de ingen räkning? Och varför blev han så arg? Är det fler som klagat?
    Sedan tycker jag inte det är min uppgift som köpare att ringa och efterlysa en räkning som han tyckte jag skulle göra....

Om man sköter ett företag på det här sättet anser jag att man inte vill ha fler kunder!? Det är ju inte så att jag kommer rekommendera någon annan att handla därifrån när han anklagar mig för att försöka slippa undan betalning, när de inte skickat räkning!
    Har pratat med andra som beställt därifrån, de har inte heller fått räkningar!

Så akta er för att stöta er med de två männen! jag blev både arg och ledsen efter det samtalet!

• Svar på tråden VARNING för sommarlagret
  • Ninizen

Fy f-n vad trist rent ut sagt. Jädra människor! Men detta måste du anmäla till reklamationsnämnden. Du har  numera 3 års reklamationsrätt om man kan bevisa att det är produktionsfel. Vilket det med färgen uppenbarligen är

♥ (¯`°?.¸ ♥ Theo ♥¸.?°´¯) ♥
  • Peak
    Ninizen skrev 2008-03-12 12:12:20 följande:
    Fy f-n vad trist rent ut sagt. Jädra människor! Men detta måste du anmäla till reklamationsnämnden. Du har  numera 3 års reklamationsrätt om man kan bevisa att det är produktionsfel. Vilket det med färgen uppenbarligen är
    jag kan leva med detta med färgen, repan är ju lite tist dock...nu använder vi inte iläggsskivan alltid, utan var väl mer tänkt som en bonus om man blir många runt bordet nå´n middag. Jag var trevlig mot honom och pratade i vanlig ton och så bara började han skrika åt mig! Det gick inte att försöka föra en konversation...
    Sen skrek han åt sin kollega när jag bad att få prata med någon annan att det är XX som ringer och så rabblade han allt vi sagt och skrek att det inte gick att föra en konversation med mig!! Förvånad Och han som kom sen var inte så mkt bättre, jag sa att jag inte förstod varför han skrek så åt mig, då svarar han jag stod bredvid och inte tycker jag att han skrek direkt! VA!! Hur pratar de med varandra??
  • Ninizen

Men vill du behålla bordet om du får en ny iläggskiva? Tror du det kan vara ett alternativ?

• Peak
    Ninizen skrev 2008-03-12 12:19:56 följande:
    Men vill du behålla bordet om du får en ny iläggskiva? Tror du det kan vara ett alternativ?
    ja vi behåller det...
    Han som jag pratade med skrek att han kunde skicka ett nytt bordsben och nya stolar men jag vet inte om han gör det...min sambo får ringa om några dagar om det inte händer något med räkning och det andra!
  • Ninizen

bordsben?? nya stolar?? Men var det inte en repa i iläggskivan Förlåt, men dem verkar ju helt ute o reser. Lår sambon ringa imorgon vettja. Eller stick dit!

• Peak
    Ninizen skrev 2008-03-12 12:28:47 följande:
    bordsben?? nya stolar?? Men var det inte en repa i iläggskivan Förlåt, men dem verkar ju helt ute o reser. Lår sambon ringa imorgon vettja. Eller stick dit!
    färgen täckte dåligt på bordsbenet och några av storlarna
    Ehh tror vi har 45 mil dit tror jag
  • Ninizen
    Peak skrev 2008-03-12 13:08:23 följande:
    färgen täckte dåligt på bordsbenet och några av storlarna Ehh tror vi har 45 mil dit tror jag
    Ooops. Lite långt att åka ja.
  • Peak
    juliah skrev 2008-03-12 13:49:38 följande:
    Ånej så hemskt Lider med er. Kan du be någon annan ringa igen, typ din man? Så får det ju inte gå till!
    jo jag får göra det, jag ringer inte igen!!
  • Kajsa M

Usch vilket företag! Jag som funderade lite på att beställa ett set från dom har ju lagt ner det idag! Så bra att man fick veta det!

Hoppas nu att det ordnar sig för dig!

Svar på tråden VARNING för sommarlagret