• Eriica

2v gammal bebis med blåsor på läpparna

Min dotter har en blåsa på överläppen vilket jag har förstått är helt normalt men även hela underläppen ser ut att ha en stor blåsa på insidan. Är det också helt normalt eller kan det vara en sån där svampinfektion? Hon helammas kan jag tillägga. 

• Svar på tråden 2v gammal bebis med blåsor på läpparna
  • Spindelskratt

Har hon napp? Då kan de få blåsor av det om de har liten mun. Har själv varit med om det.

Svamp brukar väl vara inne i munnen som en vit beläggning...

• Eriica

Nej vi har inte börjat med napp ännu. Så hon får bara snutta på bröstet vilket kan bli rätt ofta. Det kanske är samma sak där? Hon är ju mindre än en "normalstor" bebis så hon har rätt liten mun.

• Pilea

Är det inte bara en sån där sugblåsa som de får när de snuttar!

• Eriica

Om dom brukar få sånna så är det säkert det. Blev bara lite orolig då detta är första barnet. Räcka ut tungan Läste i en annan tråd att om det är svamp så brukar det vara vitt på tungan också och det har inte hon.

• Spindelskratt

Tror nog att det är sugblåor hon har fått. De läker o försvinner ju, vet inte om de är besvärade av dem. Men blir de fler o större så hade jag tagit kontakt med BVC.

• buffybus

det är nog sugblåsa... det har min på överläpp o tror där är en på underläpp.. 

• Eriica

Skall till bvc för viktkontroll imorrn så jag kan ju passa på att fråga då.
    Tack för svaren iallafall! Glad

Svar på tråden 2v gammal bebis med blåsor på läpparna