• Neos mami

Amerikansk choklad frosting?

Jag fyller år på fredag och jag tänkte bjuda på en klassisk gräddtårta, men min syster äter inte grädde så jag tänkte även göra en choklad tårta men jag har ingen aning om hur man gör amerikansk frosting som ser så god ut. Någon som har ett bra recept till en frosting som täcker en normalstor tårta?

• Svar på tråden Amerikansk choklad frosting?
  • miikaela

2 enkla tips: chokladmousse och chokladpudding.

• Queequeg

chokladfrosting
    3/4 cups confectioners' sugar (florsocker)
    6 tablespoons unsweetened cocoa powder
    6 tablespoons butter
    5 tablespoons milk
    1 teaspoon vanilla extrakt (vaniljsocker)
    In a medium bowl, sift together the confectioners' sugar and cocoa, and set aside.
    In a large bowl, cream butter until smooth, then gradually beat in sugar mixture alternately with evaporated milk. Blend in vanilla. Beat until light and fluffy. If necessary, adjust consistency with more milk or sugar.

Chokladkräm
    En enkel chokladkäm till fyllning,går ääven utmärkt att täcka tårtor mrd den eller att garnera med
    1 dl socker
    1 dl kakao
    3 dl vispgrädde

Rör ihop socker och kakao. Häll på grädden och rör ihop. Ställ in i kylen i 30 minuter så att kakaon och sockret löses upp i grädden.
    Vispas med elvispen fluffig och tillräkligt hård så att det bildas toppar.

• Crea Diem

Snyggt mörkt och blankt blir det på tårtan om du tar och gör tryffel och brer på när den svalnat. Koka upp grädde och bryt ner mörk fin choklad. Rör även ner en klick smör. Sök efter recept på vanlig jultryffelrecept på nätet, jag kommer ej ihåg hur muycket av varje. Smaksätt ev med något passande starkt, whiskey, bailys eller liknande! Detta gjorde jag på en bröllopstårta som sedan garnerades med gula rosor och lite guldkulor.

Svar på tråden Amerikansk choklad frosting?